اجتماعی استان اصفهان تصاویر

سرقت کتاب خطی قدیمی با قمه و قداره

سرقت کتاب خطی قدیمی با قمه و قداره

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باندی که با تهدید قمه و قداره و ضرب و شتم فروشنده یک عدد کتاب خطی قدیمی این کتاب را به زور از و سرقت کرده و متواری شده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر و ارائه شکایتی مبنی بر اینکه اعضای باندی ۳ نفره با تهدید قمه و قداره و همچنین ضرب و شتم وی یک عدد کتاب خطی قدیمی خانوادگی با قدمت ۱۵۰ ساله را  سرقت کرده و متواری شدند موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی آگهی فروش کتاب خطی قدیمی خانوادگی خود به قیمت یک میلیارد ریال را در سایت دیوار قرار داده بود که فردی با وی تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت آن با او قرار ملافات می گذارد اما در زمان قرار به همراه ۲ نفر دیگر حضور یافته و  با تهدید قمه و قداره و ضرب و شتم فروشنده، کتاب خطی قدیمی وی را سرقت کرده و از صحنه متواری می شوند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات میدانی و یک سری اقدامات علمی و تخصصی و رصد هوشمندانه خود هویت یکی از سارقان را به دست آورده و طی یک عملیاتی ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی در شهرستان لنجان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ تُرکیان خاطر نشان کرد: متهم که در ابتدا منکر هر گونه جرمی بود در نهایت هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد به زورگیری از فرد شاکی اعتراف و ۲ همدست دیگر خود را نیز معرفی کرد که این افراد نیز در عملیاتی دیگر دستگیر و کتاب خطی قدیمی به سرقت رفته به مال باخته بازگردانده شد.

این مقام انتظامی در خاتمه با بیان اینکه متهمان این پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند اظهار داشت: تحقیقات در خصوص سرقت ها و زورگیری های احتمالی دیگر این باند ادامه دارد و از کسانی به این شیوه طی یک دو ماه اخیر از آنان سرقت شده می خواهیم که برای شناسایی سارقان و تنظیم شکایت از آنان به پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر و میمه مراجعه کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x