اجتماعی استان تصاویر دین و اندیشه سیاسی

درسی که باید از آندلس بگیریم

درسی که باید از آندلس بگیریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مقام معظم رهبری: «سیاست امروز [آمریکایها]، سیاست اندلسی کردن ایران است! نسل جوان کشور …، باید بداند در مقابل آرزوهای بزرگ، آرمانهای بلند و هدفهای مقدّس و قابل قبول و موجّه او چه موانعی وجود دارد. روزگاری … این کشور [آندلس] مهد تمدّن شد و علم در اروپا از همان تمدّن اندلسیِ قرون اوّلیه‌ی اسلام شکوفا گردید… اروپاییها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلند مدّت کردند. آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند یکی از کارها این بود که تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را به‌طور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند…» ۱۳۸۱/۱۲/۰۶
امروز سالروز فتح آندلس به دست مسلمان است فتحی که ۷ قرن بعد مغلوبه گشت و درس عبرتی برای تاریخ گذاشت. لذا زمان مناسبی برای تأمل بر این واقعه تلخ تاریخی و درس گرفتن از آن است.
سالهاست که رهبری و دلسوزان خطر اندلیزاسیون جامعه اسلامی را گوش زد می کنند و برنامه اصلی دشمن برای نابودی جهان اسلام را اندلسی کردن امت اسلام می دانند.
فتنه اخیر هم در چارچوب همین برنامه کلان طرح ریزی شده است. ولی کماکان عده‌ای #سهل_اندیش در مقابل چنین خطر هولناکی #صورتی_بازی شان گل می کند و مسئله را به حد نازلی تقلیل می دهند تا از زیر بار وظیفه تاریخی بگریزند و به جای آن که با تمام قوا وارد شوند و با آن مقابله کنند آن را به #کار_فرهنگی حواله می دهند و حتی در مقام همان کار فرهنگی هم عملکرد و دستاوردشان هیچ بلکه منفی است.
اگر امروز و در این موقع تاریخ از آندلس و آندلسیان درس نگیریم و چاره کار نیاندیشیم و مقابل فتنه شیاطین نایستیم دیر زمانی نخواهد گذشت که ما درس عبرت تاریخ خواهیم شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x