اجتماعی استان اقتصادی تصاویر

کلاهبرداری با ارسال پیامک های تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت

کلاهبرداری با ارسال پیامک های تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگا ر پایگاه خبری پلیس گفت : بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای سود سهام عدالت به شهروندان، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

وی افزود: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاربران را فریب داده و از تکمیل ظرفیت درخواست واجدین شرایط خبر می‌دهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان عنوان داشت: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان ” ثبت اطلاعات واجدین شرایط” بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در فرآیند ثبت نام و امور مربوط به سهام عدالت صرفاٌ به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک ها و سامانه های متفرقه و نامعتبر و درج اطلاعات هویتی و بانکی در آنها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی جهت ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x