حجاب، اطاعت از فرمان عقل است

حجاب، اطاعت از فرمان عقل است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در پاسخ به شبه پراکنی کسانی که عنوان می کنند حجاب اجباری است و می گویند اسلام آن را به زور به زنان ایران تحمیل کرده باید گفت که اصلاً حجاب را اسلام نیاورده بلکه مصلحت و لزوم آن را عقل به تنهایی می فهمد و اگر هم حکمی در دین اسلام و قرآن آمده یاد آوری دستور عقل است.

آثار بجا مانده از سنگ نگاشته های ایران باستان هم حاکی از این است که زنان ایرانی سالیان سال پیش از ورود اسلام به این کشور از پوشش بسیار بلند و گشاد برخوردار بودند و طبقات ثروتمند، متوسط و حتی طبقات پایین تر همه نوعی پوشش مخصوص به خود داشتند و برهنگی و بی حجابی جایی در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان نداشته و بی حجابی به سبک و سیاق امروزی ارمغان نامیمون غرب برای ما است.

البته ناگفته نماند که اگر نگاهی گذرا به فیلم ها، نقاشی ها و نوشته های تاریخی و فرهنگ اصیل و گذشته غرب هم بیاندازیم می بینیم که زنان غربی هم در گذشته های دور به حجاب و پوشش اعتقاد زیادی داشتند به طوری که زنان طبقه های اشرافی از لباس ها بلند تر و پوشیده تری برای خود استفاده کرده و با کلاه های بزرگ موهای سر خود را می پوشاندند. پس چرا آنهایی که حجاب را اجبار دین اسلام می دانند از خود سوال نمی پرسند که مگر زنان غربی دوران قدیم را هم مگر اسلام مجبور کرده بود که خودشان را بپوشانند. در ادامه به برخی از نکاتی که نشان می دهد حجاب اطاعت از فرمان عقل است نه اجباردین اسلام اشاره می کنیم:

۱-انسان چه زن و چه مرد همیشه و در همه دوران های مختلف تاریخ از گذشته های دور تا به امروز علاقه زیادی به پوشش داشته است. البته این علاقه نه برای محافظت خود در برابر سرما و یا استفاده از لباس های جنگی همچون زره و کلاه خود بوده بلکه همیشه عقلاً و فطرتاً پوشیدگی را دوست داشته و لباس به انسان همیشه احساس غرور، زیبایی و جذابیت می بخشیده و او را در برابر دیگران متمایز می کرده است.

۲-حجاب نشان می دهد که خلقت انسان با خلقت حیوان فرق می کند. انسان عاقل به گونه ای آفریده شده که از برهنگی خوشش نمی آید و فطرت و گرایش درونی اش، پوشش خواه است. در آیه ۱۲۱ سوره طه درباره داستان آدم و حوا هم آمده است: « آن گاه از آن درخت خوردند و برهنگی آنان برایشان نمایان شد. شروع کردند به چسباندن برگ درختان به خودشان»

۳-نکته دیگری که اثبات می کند حجاب، نوعی اطاعت از فرمان عقل است اینکه انسان عاقل از اشیای گرانبهاتر بیشتر محافظت می کند و برای آن پوشش و محافظی بر می گزیند تا نگاه نامحرمان بر آن نیفتد. کمی اگر دقت کنید می بینید وسیله بسته بندی و حمل کالاهای گوناگون به اندازه ارزششان فرق می کند. در واقع نوع حفاظت از هر چیزی متناسب با ارزش ان است. این عقل است که فرمان می دهد باید شی گرانبها را از معرض زوال و تعرض حفظ کرد.

این قانون درباره مو و بدن زن که معمولاً جذابیت زیادی دارد هم صدق می کند و قانون عقل می گوید که زن باید برای محافظت در برابر تیرهای هوس آلود مردان نامحرم باید خودش را با لباس مناسب بپوشاند و زیبایی هایش را به راحتی در معرض و نمایش عموم قرار ندهد.

۴-معمولاً وقتی می خواهند به کسی هدیه ای به مناسبت های مختلف بدهند آن را با کاغذ کادو می پوشانند تا فرد گیرنده هدیه از از درون آن مطلع نباشد و چون خودش پوشش روی هدیه را باز می کند برایش هیجان انگیز و جذاب است اما تصور کنید که یک هدیه را بدون پوشش بیاورند و به فردی بدهند که قبل از او هزاران نفر دیده اند خوب مسلم است که این هدیه دیگر آن هیجان و جذابیت لازم را برای فرد گیرنده هدیه نخواهد داشت. بی تردید زن هم هدیه گرانبها و ارزشمند خداوند برای هر مردی است. خوب اگر این زن خودش را برای هر مردی به نمایش بگذارد و همه مردان موها و اندام و زیبایی او را تماشا کرده و از زیباییش لذب برده باشند دیگر برای مردی که می خواهد با او زندگی کند چه جذابیتی دارد.

۵-نکته مهم دیگری که نشان می دهد حجاب فرمان عقل است نه اجبار دین، این است که هیچ زنی در هیچ کجای دنیا دوست ندارد چشم همسرش دنبال زن دیگری غیر از خودش باشد و می خواهد او تمام و کمال در انحصار خود بگیرد خوب برای این کار باید ابتدا خودش حجاب و پوشش داشته باشد تا چشم مردان دیگر دنبال او نباشند چون مسلم است مردی که ببیند زنش مدام در معرض دید مردان دیگر است و توسط آنان مقایسه می شود او هم افسرده و بی انگیزه شده و برای اینکه خودش را ارضا کند به دنبال زنان بی حجاب و هم صحبت شدن با آنان است.

امروز همین سبک زندگی باعث شده تا با خیانت های زناشویی مواجه شویم خیانت هایی که بیشتر زن خانواده از حجاب و پوشش مناسب در مراوده با مردان نامحرم برخوردار نبوده و مرد هم پایبند به این مسائل نیست و غیرتی نسبت به همسرش ندارد و به این صورت بنیان خانواده از پایبست ویران می شود.

حمیدرضا محمدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x