انتقاد امام جمعه لامرد از بی تفاوتی جامعه نسبت به توسعه بی حجابی

انتقاد امام جمعه لامرد از بی تفاوتی جامعه نسبت به توسعه بی حجابی

امام جمعه لامرد گفت: جامعه نباید نسبت به توسعه بی‌حجابی بی تفاوت باشد

تبیین سیره شهدا، نیاز جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز : به گزارش محمود صابری زاده، خبرنگار لامرد ومهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه شهر لامرد در خطبه دوم نمازجمعه شهر لامرد نسبت به تبیین سیره شهدا و این که نیاز امروز جامعه است اشاره کرد وگفت: باید راه شهدا را ادامه دهیم. امام جمعه لامرد ضمن تبریک میلاد آقا امام زمان به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به موضوع مسمومیت دانش آموزان مدارس که باید با جدیت دنبال شود و این یک جنایت بزرگ است اظهار کرد: دشمن در این چندماهی که جنگ ترکیبی را بر علیه ملت ما شروع کرده نتوانسته موفق بشود و به دنبال این است تا این انتقام را از دانش آموزان معصوم و بی گناه در مدارس جبران کند.

وی افزود: تمرکز دشمن بر دانش آموزان مدارس دختر است و رهبری هم به جد این را از مسولان خواستند و مطالبه کردند که پی گیر باشند و نتیجه را به مردم اعلام کنند. امام جمعه لامرد گفت: طی گزارشی از سوی مسوولان، دست آشکار دشمن هویدا بود که بعضا از طریق این دانش اموزان معصوم ناامنی و حس ناامنی را ایجاد کنند و بدانند که محکوم به شکست است.

وی به برنامه درختکاری دولت در بازه زمانی ۴ سال، کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: هر ایرانی سه درخت را کاشت کند و در منطقه لامرد با توجه به اقلیم آب وهوایی و گسترش صنایع باید با رویکرد بومی نگاه کرد و با توجه به کم ابی و منطقه گرمسیری درختانی را کاشت کرد که با این منطقه سازگاری داشته باشد. وی ادامه داد: برطبق آلایندگی هایی که صنایع دارند، آینده نگری نسبت به این موضوع این را حکم می کند که باید با دید دقیق و وسیع به آن توجه کرد و اگر می خواهیم آسیب ها کم شود به همان اندازه ای که نسبت به صنایع فعالیت می کنیم نسبت به درختکاری هم باید جدیت داشته باشیم و به همان مقدار که هوا را آلاینده میکنیم به همان مقدار باید درخت کاشته شود.وی افزود: مطالبات نسبت به سلامت منطقه و آسیب ها و مخاطراتی که برای مردم در پی خواهد داشت در آینده ای نزدیک این مهم را عرض خواهم کرد. خطیب جمعه لامرد به روز ۲۲ اسفندماه روز شهید و ایثارگری اشاره کرد و گفت: باید در سیره شهدا تفکر و تعقل کرد زیرا همه شهدا مسیر بندگی نسبت به خدا را طی کرده اند تا به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

وی، با بیان این مطلب که باید از دین و امام دفاع کرد تصریح کرد: در مسئله حجاب باید همه ماها نسبت به این موضوع مهم و ضروری دین تلاش کنیم تا حکم خدا زمین نماند. وی افزود: بعضا همه، این موضوع مهم را رها کرده اند و به دوش نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی انداخته اند و تذکر لسانی وظیفه همه ماهااست و کوتاهی نسبت به این موضوع از ناحیه هرکس پذیرفتنی نیست.

او ادامه داد: یکی از واجبات و ضروریات دین مسئله حجاب است و وصیتنامه های شهدا را که مرور می کنیم تاکید فراوان شده است. وی اذعان کرد: جامعه ای که به سمت و سوی شهادت پیش می رود باید نسبت به موضوع حجاب حساسیت داشته باشد و نباید کوتاهی کند و در این امر مهم حمایت مسولان و مردم را میطلب تا اهتمام جدی تری نسبت به این مهم داشته باشند.

امام جمعه لامرد ضمن دعوت از مردم انقلابی و خواص جامعه نسبت به مطالبه گری از مسوولان در راستای برخورد با بانیان امر بی بند وباری و ترویج فحشا تسریح کرد: در امر تذکر لسانی نباید کوتاهی کرد. امام جمعه لامرد به روییداهایی که در رژیم صهیونیستی در حال رقم خوردن است اشاره کرد وگفت: مسولان این رژیم اعلان کرده اند که در بدترین نقطه تاریخ هستیم و وزیر جنگ این رژیم نیز اعلام کرده که تهدید هسته ای ایران ایجاب می کند که آماده هر اقدامی باشیم.

وی گفت: در درون این رژیم هیچ اتحادی وجود ندارد و اغتشاشاتی که در حال انجام است غیرقابل کنترل شده و خودشان نیز اذعان دارند که امروز، فردا این رژیم دچار فروپاشی است. او تصریح کرد: هر روز یکی از مسولان این رژیم را عزل می کنند و نمی تواند شرایط خود را مدیریت و کنترل کنند.

خطیب جمعه لامرد به سخنان رهبر چین که گفته بود انتظار قدرتی را داشته باشید که قرن ها آن را ندیده اید اشاره کرد و افزود: سیدحسن نصرالله نیز این مطلب را گفته که منطقه به سوی جنگی عظیم می رود و ما تمام امکانات خود را در تمامی جبهه ها به روز کرده ایم و منتظر ساعت صفر هستیم و رهبری عزیز نیز خیلی زودتر از این ها فرمودند که در دل یک پیچ تاریخی مهم قرار گرفته ایم و دنیا تغییرات اساسی بزرگی را در پیش دارد که نابودی اسرائیل و در راس آن افول جبهه استکبار و آمریکای پلید را در پی خواهد داشت.

خبرنگار/ ‌‌محمود صابری زاده

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x