اجتماعی بین الملل تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر

بخش هایی از مصاحبه کارگردان فیلم عنکبوت مقدس با روزنامه صهیونیستی: رنگ سبز تقریباً در تمام صحنه های فیلم وجود دارد. میشه توضیح بدی چرا؟

بخش هایی از مصاحبه کارگردان فیلم عنکبوت مقدس با روزنامه صهیونیستی: رنگ سبز تقریباً در تمام صحنه های فیلم وجود دارد. میشه توضیح بدی چرا؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :


در شیعه علاقه خاصی به سبز وجود دارد که با قداست امام همراه است. این در واقع رنگ اسلام شیعه است. اگر در مسجد قدم بزنید این رنگ همه جا هست. چیزی که نقش دارد. نه تنها در مساجد و تابلوهای مذهبی و همچنین در نورپردازی و تابلوها و حتی در پارک ها. به عنوان بخشی از تجربه ما ساخت فیلم با شمایل نگاری ایرانی است، رنگ سبز معنایی نمادین دارد. من افتخار می کنم که فیلم من توسط پخش کنندگان اسرائیلی خریداری شد. وقتی شنیدم که این فیلم خریداری شده و حتی در جشنواره فیلم اورشلیم نمایش داده شده است، واقعا خوشحال شدم. در چند سال گذشته، سه بار از من دعوت کردند، اما نتوانستم در آن شرکت کنم.دو بار اول که دعوت شدم، نتوانستم بیایم چون فقط پاسپورت ایرانی داشتم، در جشنواره گذشته می توانستم به فلسطین اشغالی بیایم اما با چند نفر مشورت کردم و گفتند ممکن است جان افراد را به خطر بیندازند. حقیقت این است که خوشحال می شوم به اورشلیم و تل آویو بروم و پیامم را پخش کنم که هر ایرانی یهودستیز و ضد اسرائیلی نیست…

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x