کریم زارع: برای اشتغال تا به حال برای مددجویان کمیته امداد ۲۵ هزار فرصت شغلی با مشخصات کامل در سامانه ثبت شده است / آغاز جشن نیکوکاری در سراسر کشور از چهاردهم اسفندماه

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان: برای اشتغال تا به حال برای مددجویان کمیته امداد ۲۵ هزار فرصت شغلی با مشخصات کامل در سامانه ثبت شده است / آغاز جشن نیکوکاری در سراسر کشور از چهاردهم اسفندماه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز،کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان اصفهان، در نشست خبری که با اصحاب رسانه در محل ساختمان سالن اجتماعات این کمیته که همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام(ره) و هفته احسان و نیکوکاری، جشن نیکوکاری از چهاردهم اسفندماه در سراسر کشور اجرا خواهد شدگفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توجه به رفع مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طبقات محروم جامعه و پیش بینی برنامه های مورد نیاز برای توانمندسازی و رفع نیازهای اقشار محروم مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفت به گونه ای که لزوم حمایت و دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه در صدر برنامه‌های نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام(ره) با صدور حکمی از سوی امام خمینی(ره‌) برای مدت نامحدود و به منظور  حمایت و رسیدگی به محرومان و مستضعفان و خودکفا نمودن آنان‌ تأسیس شد.

وی در ادامه افزود: برای اشتغال تا به حال برای مددجویان کمیته امداد ۲۵ هزار فرصت شغلی با ثبت مشخصات کامل در سامانه ثبت شده است. وی همچنین ادامه داد: علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی در کشور، کمک های مردمی به کمیته امداد بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است که نشان از اعتماد و دغدغه‌مندی شهروندان برای کمک به نیازمندان است. کریم زارع همچنین اضافه کرد کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی است

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان اصفهان ، در بحث اشتغال برای مددجویان تحت پوشش این کمیته گفت: برای اشتغال تا به حال برای مددجویان کمیته امداد ۲۵ هزار فرصت شغلی با ثبت مشخصات کامل در سامانه ثبت شده است. که در سال جاری با رشد سه برابری اعتبارات با مجموع ۱,۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روبه‌رو بوده یم ، که با تلاش های انجام شده بیش از ۹۲ درصد از اهداف در این زمینه محقق شده و بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی در سامانه‌های مربوطه ثبت شده است. و همچنین در بحث اشتغال  خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان گفت: درحال‌حاضر یکی از مؤثرترین دستگاه‌ها در حوزه اشتغال افراد به ویژه اشتغال‌های خرد و خانگی در کشور کمیته امداد است که حدود ۴۰ درصد از مشاغل را در کشور ایجاد می کند. زارع یادآوری کردکه، اگر نقطه قوتی در عملکرد این سازمان است ناشی از اتکاء آن به توان و مشارکت مردمی در گره‌گشایی از کار مددجویان و نیازمندان می باشد.

کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست و فقر درپی عوامل متعددی از جمله تورم و تحریم‌ها در جامعه  بوجود می آید و در این راستا کمیته امداد در تلاش است تا با کمک مردم و تمام خیرین محترم جامعه ، تبعات ناشی از فقر را در جامعه کاهش دهد.

کمیته امداد در راستای انجام وظیفه ی خود ابتدا رفع نیازهای فوری و ضروری خانواده‌ها را در الویت قرار می دهد و در ادامه ی این مسیر کمک‌هایی در زمینه رفع نیازهای معیشتی به خانواده‌های مددجویان ارائه می کند.

همچنین دغدغه اصلی و سیاست ما در کمیته ی امداد این است، که در جهت توانمندسازی خانواده‌ها یی که به هر علت درگیر مشکلات شده اند و لازم است که دوباره احیا و به چرخه زندگی معمولی بازگردند، در الویت بعدی خود قرار دهیم.

کریم زارع ، در ارتباط با سر فصل های خدمتی این کمیته امداد کفت: که کمیته امداد دارای بیش از ۱۲۰ سرفصل خدمت است، که در سطح معیشتی و رفع نیازهای حمایتی، مستمری به صورت حداقلی برای رفع نیازهای ضروری به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت می گردد. و در حال حاضربیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و بیش از سه هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان داریم و همچنین ۵۰۰ نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی داریم، که در کسب مقام های کشوری و بین المللی پیشگاه بوده اند.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان اصفهان ، در ارتباط با خدمت این کمیته برای افراد نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت پوشش کمیته اهدا شده است و هیچ خانواده پشت نوبتی نیز برای دریافت جهیزیه  در استان  نداریم. و برای کمک بیشتر به ترویج ازدواج آسان و تأمین اقلام اساسی برای خانواده‌های تحت پوشش هستیم . وی در ارتباط با اقلام اهدایی به نوعروسان افراد تحت پوشش گفت: جهیزیه اهدایی به نوعروسان کمیته  شامل پنج قلم اساسی از جمله لباس‌شویی، تلویزیون، یخچال، جاروبرقی و اجاق گاز  می باشد.

وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، در مورد تعداد افراد تحت پوشش، کمیته امداد استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش داریم که هر دفعه با تغییرات این که بعضی ها خارج می شوند و بعضی دیگر وارد می شوند، این آمار ها تغییر پیدا می کنند، و هر سال حدود ۴ الی ۵ هزار خانواده از تحت پوشش این کمیته خارج می شوند. و همچنین بیش از ۱۰۲ هزار  حامی در استان داریم که حدود ۳۰ هزار فرزند نیازمند را همراهی و مساعدت می کنند و همچنین بیش از ۵۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان اصفهان برای کمک به نیازمندانی که خود این مراکز شناسایی می کنند، فعالیت می کنند. وی همچنین در ارتباط با صندوق هایی که در منازل هستند ادامه داد: با کد های کیو آر که روی صندوق های منازل نصب شده است ، افراد می توانند با اسکن کردن روی صندوق به صورت الکترونیکی صدقات را پرداخت کنند.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان اصفهان ، در ارتباط با مسکن مدد جویان تحت حمایت کمیته استان اصفهان گفت: همزمان با سراسر کشور در مراسم آئین واگذاری واحدهای مسکونی در هفته آینده ۷۰۰ واحد مسکونی همزمان با سطح کل کشور، در استان اصفهان نیز به خانواده های تحت پوشش به خانواده های نیازمند ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل داده می شود.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان اصفهان، در پایان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در راستای ترویج فرهنگ خیر و احسان در استان گفت: روز چهاردهم اسفند همزمان با سالگرد تأسیس کمیته امداد امام(ره) ، زنگ نیکوکاری در مدارس، به صورت نمادین در سطح استان نواخته می‌شود و هجدهم اسفندماه نیز در سطح شهراصفهان پایگاه های نیکوکاری برپا می شود.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x