اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

حضور محمد باقر قالیباف در همایش کشوری دبیران مجمع مشورتی نظام مسائل کشور

حضور محمد باقر قالیباف در همایش کشوری دبیران مجمع مشورتی نظام مسائل کشور

همایش کشوری دبیران استانی و شهرستانی مجمع مشورتی نظام مسائل کشور با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی درتاریخ ۴ اسفند۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دراین همایش محمد باقر قالیباف از نظام مسائل کشور گفت : نظام مسائل کشور، همه موضوعات را در بر می گیرد چرا که قدرت مردم بسیار بزرگ است و در همه حوزه ها نخبگان، جوانان، زنان و مردانی داریم که می توانند در سراسر کشور اقدامات مفیدی داشته باشند، گفت: سامانه «نما» که توسط شما راه اندازی شده باید بتواند مباحث مد نظر شما را دنبال کرده و پیش ببرد و ما نیز این را دنبال می کنیم که این پیگیری نباید صرفا در حد انتقال موضوع باشد و وقتی نظام مسائل در آمد، باید مسیر اجرای آن نیز دنبال شده و مسیر اجرای آن نیز از طرف دولت نیست بلکه باید از طرف مردم باشد.

دکتر قالیباف ادامه داد: از سوی دیگر باید مسائل خود را به رسمیت بشناسیم که بتوانیم آنها را حل کنیم همچنین باید موضوعات را اولویت بندی کنیم و چند موضوع مهم را به درستی ادامه دهیم. در ادامه باید بدون تردید این مسائل را از طریق مردم حل کنیم و سازوکار آن نیز مردمی باشد که اگر مردمی نباشد، حل و فصل نمی شود و آن نیز نیازمند یک سیستم متمرکز است که در راستای آن باید کوچک سازی را در پیش بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش کشوری مجمع مشورتی نظام مسائل کشور با تأکید بر اینکه چالش‌های ما نداشتن امکانات مالی، منابع انسانی و نیروهای متخصص نیست بلکه سردرگمی‌ است عنوان کرد: در مواقعی مردم را با تصمیمات خود سردرگم می‌کنیم. بعد از ۴۰ سال همچنان در حوزه مباحثی همچون اقتصاد، سردرگمی داریم. در حقیقت هنوز نتوانسته ایم یک مسأله روشن که چالش ما است را به رسمیت بشناسیم تا بتوانیم برای آن راهکار پیدا کنیم و تا زمانی که چالش ها را به رسمیت نشناسیم، نمی‌توانیم برای آن راه حل پیدا کنیم.

مردم گاهی با تصمیمات ما سردرگم می‌شوند/ یافتن راهکار برای چالش‌ها منوط به، به رسمیت شناختن آنها استدکتر قالیباف در ادامه با بیان اینکه نگاه های ما اشکال داشته، تصمیمات ما ثبات ندارد و مردم را در مواقعی با تصمیمات خود سردرگم می کنیم، اظهار داشت: بعد از ۴۰ سال همچنان در حوزه مباحثی همچون اقتصاد، سردرگمی داریم. در حقیقت هنوز نتوانسته ایم یک مسأله روشن که چالش ما است را به رسمیت بشناسیم تا بعد بتوانیم برای آن راهکار پیدا کنیم و تا زمانی که چالش را به رسمیت نشناسیم، نمی توانیم برای آن راه حل قالبی پیدا کنیم.رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه چالش‌های ما نداشتن امکانات مالی، منابع انسانی و نیروهای متخصص نبوده و همین سردرگمی‌هاست که ما را از کارهای اساسی باز می دارد، عنوان کرد: امروز ما در برخی موضوعات، نه روزآمد و نه کارآمد هستیم و مردم هنوز گلایه مند هستند که وقتی به ادارات مراجعه می‌کنند گرفتار می شوند.سامانه ۱۱۰ با هدف هوشمندسازی ایجاد شد و رابطه میان پلیس و مردم را اصلاح کردوی همچنین با بیان اینکه باید مردم را به صحنه بیاوریم، اظهار کرد: این امر دو طرفه است؛ هم ما باید به مردم اعتماد کامل داشته باشیم و طبیعتا هم مردم باید به ما اعتماد کنند. تجربه من در ۴۰ سال گذشته این را می گوید اگر در کاری مردمی سازی نباشد باید روی آن خط قرمز بکشیم. ولو گفته شود روی کاری بسیار تحقیق شده، مدیر نباید بپذیرد و باید بپرسد جای مردم در این طرح کجاست که بسیار مهم است.

دکتر قالیباف با اشاره به دوران حضور خود در نیروی انتظامی عنوان کرد: زمانی که دزدی را به کلانتری می بردیم باید غذایش را می دادیم، کاغذ برای طرح شکایت می خواست، باید اضافه کار به مأمور داده می شد و حمل و نقل او به زندان نیز هزینه داشت لذا ناچار به هوشمندسازی شدیم و سامانه ۱۱۰ ایجاد شد که مردم توانستند با استفاده از این سامانه همه گشت های اضافه ما را جمع کنند. همه به هم اعتماد کردند و رابطه میان پلیس و مردم درست شد. مردم به صحنه آمدند و کار ما را راحت کردند، کیفیت کار بالا رفته و هزینه ها نیز کاهش یافت.رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه مردم باید خودشان در مقیاس محله ها فعالیت کنند و ما نباید برای آنها تعیین تکلیف کنیم که این موضوع بسیار مهم است، گفت: باید به این موضوع به صورت جدی توجه کنیم که اگر اینگونه نشود نمی توانیم موفق شویم. بعضا شاهدیم که یک آرمانگرایی خام و یا یک واقع گرایی واداده را در پیش می گیریم و افراط و تفریط می کنیم.وی همچنین با تأکید بر اینکه کارهای ما باید مبتنی برا واقعیات برای تحقق آرمان ها باشد، اظهار داشت: وقتی حرف از حکمرانی زده می شود یعنی باید در این موضوع مسأله محور حرکت کنیم که همه تلاش ما در برنامه هفتم نیز این است که مسأله محور باشیم چنانچه در برنامه های گذشته کشور، طرح ریزی جامعی را شاهد نبودیم که ما را به اهداف برساند.

درپایان ازدکتر قالیباف تجلیل به عمل آمد.

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x