اجتماعی استان بین الملل تصاویر فرهنگ و هنر

ایران با گازرسانی به ۹۸ درصد جمعیت خود با اختلاف نسبت به روسیه با ۷۰ درصد، بیشترین پوشش گاز به عنوان یک خدمت اجتماعی در دنیا را دارد

ایران با گازرسانی به ۹۸ درصد جمعیت خود با اختلاف نسبت به روسیه با ۷۰ درصد، بیشترین پوشش گاز به عنوان یک خدمت اجتماعی در دنیا را دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

ضدانقلاب و عمله‌های داخلی آن تلاش می‌کنند با اُفت فشار گاز در سرما که کاملاً دلیل علمی و فنی دارد جمهوری اسلامی را تمسخر کنند اما نادان‌ها نمی‌دانند این اُفت فشار در سرما، دلیل ضعف نظام نیست بلکه یکی از مهم‌ترین نشانه‌های گستردگی_خدمت در کشور است.
از ضد انقلاب که توقعی نیست اما داخلی‌ها باید بفهمند خود تحقیری یک درد بزرگ است و هیچ نگاه مسئولانه‌ای در آن وجود ندارد.
(داخل پرانتز ناگفته نماند، شاید اگر آن چند اظهار نظر ناپخته‌ی مسئولین در ماه‌های قبل در مورد زمستان سخت اروپا نبود، امروز نیش و کنایه‌های کمتری شنیده میشد!)
مناطق مرفه‌نشین تهران که ویلاهای آنچنانی به همراه استخر و جکوزی و هزار تا متعلقات دیگه دارن نزدیک هشتاد درصد مصرف کل تهران رو در بر دارن!
طبق آمار دقیق میزان مصرف گاز، یک خانوار پرمصرف در منطقه مرفه به اندازه ۶۷ خانوار عادی از گاز استفاده دارد!منبع: فرهیختگان
به نظرم باید مراکز و منازل پرمصرف اینطوری رو گازشون رو قطع کرد تا از این مصرف‌زدگی و اسراف دست بردارن و حق مردم و یارانه‌ای که برای همه مردم هستش رو به‌تنهایی مصرف نکنن. این عین تبعیضه
ای کاش #طرح_وان دکتر جلیلی که دقیقاً به همین موضوع مربوط بود اجرا میشد تا تبعیض کمتر بشه. الان هر کی بیشتر مصرف کنه، بیشتر یارانه بهش تعلق میگیره. درحالیکه در طرح وان، میگه مصرف کن مشکلی نداره ولی هزینه‌ش رو باید بریزی تو جیب کسی که مصرفش کمه، بعبارتی سهمیه اونو داری میخری. این به عدالت نزدیکتره. خودبخود مصرف این مرفه‌نشینان هم تعدیل میشد و اگه اجرا میشد در این روزها که نیاز به صرفه‌جویی داریم به مشکل کمتری برخورد میکردیم. الان گاز فلان روستا باید قطع بشه ولی استخر آب داغ فلان ویلای شمال تهران و لواسان مثل قبل برقرار باشه؟
دقیقا همین موضوع برای بنزین هم هست، هرکی بیشتر ماشین داشته باشه یارانه بیشتری می‌گیره! چون قیمت الان بنزین با یارانه‌س، هر چی بیشتر مصرف کنی یارانه پنهان بیشتری هم می‌گیری!
اگه این موضوعات توی این دولت حل نشه، پس چه زمانی و توسط چه کسی قراره حل بشه؟!.خط لوله گاز در ایران ۳۵۰ هزار کیلومتر است(حدود ۴۰هزار کیلومتر خطوط پرفشار و افزون بر ۳۰۰هزار کیلومتر شبکه فرعی).این یعنی تقریبا ۹ برابر خط استوا؛ می‌توانید با این خط لوله ۹ بار دور زمین را لوله‌کشی کنید؛ گاز رسانی به دورترین نقاط کشور و از روستاهای لب مرز تا کوهستانهای برف‌گیر. این رکورد در جهان کم‌نظیر است.آمریکا و روسیه اولین و دومین تولیدکننده گاز دنیا، ۲۰ درصد از گاز مصرفی خود در پیک سرما را از طریق ذخیره‌سازی گاز تامین می‌کنند.اما در ایران سومین تولیدکننده گاز دنیا در سال ۹۷ شرکت ذخیره‌سازی گاز منحل شد!حالا در یکی از سردترین زمستان‌های چند دهه اخیر قرار داریم. بدون سرگردانی برای پیداکردن نفت یا هیزم یا زغال‌سنگ یا پهن گاو، فقط فندک بخاری را فشار داده‌ایم؛ برای بهره‌مندی از این نعمت، به فکر نقاط یخ‌زده کشور باشیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x