دکترمهرناز آزاد/زنان موفق چگونه می اندیشند

زنان موفق چگونه می اندیشند

دکترمهرناز آزاد: زنان موفق چگونه می اندیشند

پایگاه خبری احوال نیوز؛ دکتر مهرناز آزاد؛ شاعر،نویسنده ، روزنامه نگار و پژوهشگر مسائل فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز زن در مقاله ای با عنوان زنان موفق چگونه می اندیشند بیان نمود:


امروز دردنیایی زندگی می کنیم که بسیاری از کارها به دست و هوش ومدیریت زنان موفق انجام و به بهره برداری می رسد. آنها علاوه بر اینکه همچنان  بارداری و تربیت فرزند را بردوش دارند و مدیران خانه های خود هستند و بخش اعظم وظایف خانه داری را نیز  بدوش می کشند. اما همچنان  برای بدست آوردن موقعیت‌ های خود می‌ جنگند و هرگز زمان را از دست نمی دهند. آنها بسرعت وارد کار می‌ شوند و دربیشتر موارد کارهایی را که مسئولیت آن را به عهده گرفته اند به خوبی به انجام می رسانند.

زنان موفق  به این باور رسیده اند که با ندای قلبی خود همسو شده و از بهترین روش ها برای موفقیت استفاده کنند این زنان هرگز درمسیر های سخت نمی ترسند و تمام تلاش خود را می کنند تا به انرژی موجود در جهان متصل شده و از آن برای موفقیت های بزرگتر کمک بگیرند. 

زنان موفق معتقدند زندگی بر اساس تصمیماتی که آنها می‌ گیرند  تغییر می‌ کند. آنها می دانند گاهی ممکن است تصمیمات اشتباهی گرفته باشند اما این تصمیمات آنهارا دلسرد نمی کند ، بلکه  درسی می شود و تجربه ای برای بهتر شدن و بهتر عمل کردن. 

یکی از دلایلی که گاه زنان را دچار یاس و تسلسل می کند ترسی است که از عدم موفقیت در وجودشان ایجاد می شود و گاه موجب از بین رفتن توانایی‌ های آنها و یا تردید برای ادامه مسیر می شود.اما  زنان موفق اجازه نمی دهند ترس  زندگی آنها را در بربگیرد. آنها می دانند اگر همه چیز را به درستی برنامه ریزی کنند و دوباره تلاش کنند وضعیت بهبود خواهد یافت و کارها حتما به درستی انجام خواهد شد .این تنها راهی است که باعث می‌ شود به موفقیت و اهداف خود دست پیدا کنند.زنان موفق همچنین همواره گوش دادن به صحبت‌ های افراد باهوش و با تجربه را از دست نمی دهند و مطالعه  را نیز در الویت برنامه های خود قرارمی دهند زیرا می دانند استفاده از هوشمندی و تجربیات موفق دیگران می تواند آنها را در رسیدن به موفقیت‌ ها ی بیشتر یاری کند.

برخی از جملات تاثیر گذار انسان های موفق و سرشناس جهان  در مورد زنان

اگر می‌ خواهیم کاری به درستی انجام شود از زنان بخواهیم.”مارگارت تاچر معروف به بانوی آهنین، نخستین نخست‌وزیر زن تاریخ بریتانیا” 

اگر بترسید کار زیادی نمی‌ توانید انجام دهید.     “فلورانس نایتینگل  اصلاحگر اجتماعی ، آماردان و بنیانگذار پرستاری نوین”


اگر اقدامات ما میراثی را ایجاد کند که دیگران را برای داشتن رویای بیشتر، یادگیری بیشتر و انجام کارهای بیشتر ترغیب کند، پس رهبری عالی هستیم “دالی پارتن با نام کامل «دالی ربکا پارتن دین» خواننده، آهنگ‌ساز، هنرپیشه و نویسنده “


 من در زندگی خود به اندازه کافی خوش شانس بودم و اطرافم زنان قدرتمند زیادی وجود داشتند. “جان ادینسون آهنگساز بریتانیایی‌”
تمدن چیست ؟ نتیجه نفوذ زنان پاکدامن است. “امرسون بازیکن فوتبال برزیل”


زن رسماً مربی مرد و مهّذب اخلاق اوست. “آناتول فرانس نویسنده، شاعر و منتقد فرانسوی”


اگر زن نبود نوابغ جهان را چه کسی پرورش می داد ؟” ناپلئون بناپارت نخستین امپراتور فرانسه”


مردان آفریننده کارهای مهمند و زنان به وجود آورنده مردان.” رومن رولان نویسندهٔ، نمایشنامه‌نویس مقاله نویس و روشنفکر فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات”


مردان قانون وضع می کنند و زنان اخلاق به وجود می آورند. “کونته ورسیه  یکی از سرمربیان تیم ملی فوتبال ایتالیا “

زن تاج سر آفرینش است ، او شریک زندگی و یار ساعات درماندگی است.” یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاست‌مدار آلمانی”


منشأ هر کار بزرگی زن است ، زن کتابی است که جز به مهر و محبت خوانده نمی شود.”آلفونس ماری لوئی دو پرات دو لامارتین ‏، شاعر، نویسنده و سیاستمدار فرانسوی”


چیزی که زن دارد و مرد را تسخیر می کند ، مهربانی اوست ، نه سیمای زیبایش.” ویلیام شکسپیر  شاعر و نمایشنامه‌نویس و بازیگر تئاتر انگلیسی “


هر کجا مردی یافت شد که به مقامات عالیه رسیده یقیناً زنی پاکدامن او را همراهی کرده است. “یوهان کریستوف فریدریش فون شیلر شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلسوف، پزشک و مورخ آلمانی”


زن عاقل به تربیت همسرش همت می گمارد و مرد عاقل می گذارد که زنش او را تربیت کند.” مارک تواین نویسنده و طنزپرداز آمریکایی “

زن کانون پرفروغ خانواده ، مرکز مهر ، مظهر عشق ، نمایشگر پاکی ،نمونه عطوفت و چشمه عنایت است. “محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال  شاعر، فیلسوف، سیاست‌مدار و متفکر مسلمان پاکستانی”

مهرناز آزاد

به مناسبت روز زن دی ماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x