اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

جلسه مشترک سازمان بازرسی و مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر

جلسه مشترک سازمان بازرسی و مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جلسه مشترک سازمان بازرسی و مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان با حجت الاسلام والمسلمین مظاهری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر ومحمد محسنی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه دکتر جواد استکی رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: جامعه اسلامی ما الگوی مقام برتر زن را از حضرت فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) دارد که ایشان در تربیت فرزندان،خانه داری وهمسرداری، در عرصه های سیاسی واجتماعی نمونه یک زن کامل می باشد که باید با تاسی ازاین بانوی بزرگ اسلام در راه احیای حق در عرصه های سیاسی و اجتماعی تا آخرین نفس ایستادگی و مقاومت کنیم و رسالت انقلاب اسلامی را به اهداف عالیه خود برسانیم.

وی به امید آفرینی در جامعه اشاره وبیان داشت: امروز هجوم دشمن، مایوس و نا امید کردن مردم است و ما باید با کار وتلاش به راهبرد های دشمن هجوم بیاوریم و در جامعه امید آفرینی کنیم.

وی تصریح کرد:دشمن با همه ابزار وقدرت وتوان خود برای ساقط کردن نظام مقدس اسلامی به میدان مبارزه آمده است که ماهم باید با انتقام گیری از دشمن و آنهم با تلاش و کوشش در عرصه های مختلف فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی نقشه های دشمنان را نقش بر آب نماییم.

دکتر استکی به اهمیت حضور مردم در عرصه های اجتماعی اشاره وافزود: در هر عرصه ای مردم در میدان حاضر بودند موفقیت های چشمگیری به دست آورده ایم امروز مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر یک تشکل مردم نهاد است که برای امید آفرینی آمادگی همکاری در عرصه های مختلف را با ستاد امربه معروف،سازمان بازرسی ،دادگستری و دیگر نهاد ها ، هم برای مطالبه گری وهم برای برطرف کردن مشکلات مردم را دارد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین مظاهری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر اصفهان به اهمیت مطالبه گری اشاره وبیان داشت: بر افراشته شدن پرچم مطالبه گری یعنی پویایی وزنده بودن و امید آفرینی در جامعه می باشد،ستاد امربه معروف ونهی از منکر در مبحث مطالبه گری نقش بسیارمهمی برای احقاق حق مردم در جا معه اسلامی دارد.

وی به نقش و ظرفیت مجموعه های مردمی در همکاری با ستاد امربه معروف اشاره وافزود: نهاد ها وتشکل های مردمی بازوان توانمند نهاد ها برای مرتفع شدن مشکلات جامعه می باشند که این تشکل های مردمی و همچنین مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر ستون فقرات ستاد امربه معروف ونهی از منکر می باشد که همراه با مطالبه گران مجمع هستیم.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکراستان اصفهان به راه اندازی شوراهای امربه معروف در ادارات ونهادها اشاره و اظهار داشت: در تمام ادارات پیگیر راه اندازی وفعال نمودن شوراهای امربه معروف ونهی از منکرهستیم وبیش از ۱۰۰ معروف اجتماعی را احصاء کردیم که در دستگاه ها باید در راستای اعتلای آن برای تکریم ارباب رجوع  تلاش کنند و وظیفه دیگر این شوراها احصاء منکرات در دستگاه ها است که برای بر طرف نمودن این منکرات راه کارهایی ارائه شده است.

حجت الاسلام مظاهری تصریح کرد: وظیفه مسئولین و کارمندان ادارات ونهاد ها برای مباحث رعایت شئونات اسلامی و همچنین عفاف وحجاب تذکر وارشاد افراد است که باید زمینه این امر در دستگاه ها فراهم شود.

وی در پایان به تجمع خواهران فاطمی مطالبه گردر اصفهان اشاره وافزود:  در کشور جریان تحصن خواهران برای عفاف وحجاب در جامعه ومطالبه گری از مجلس برای تصویب قانون جامع عفاف وحجاب برای اجرا درجامعه شکل گرفت ولی  ابتکار اصفهانی ها برگزاری تجمع مطالبه گری بود  که تا الان بیش از ۸ جلسه مطالبه گری با حضور ۱۲نفر مقام مسئول استانی برگزار شده که در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند : “پرچم آرمان خواهی ومطالبه گری را زمین نگذارید”، این نهضت و این پرچم  مطالبه گری به همت خواهران فاطمی برافراشته خواهد بود وستاد امربه معروف ونهی از منکر هم از این نهضت مطالبه گری مردمی حمایتی جدی دارد.

در این جلسه محمد مهدی طباطبایی مهریزی بازرس کل استان اصفهان اظهار داشت: هر دستگاهی تکلیفی دارد که با توجه به دغدغه ها ومطالبات مردم در سازمان بازرسی و همچنین دادگستری زیر ساخت های موجود جوابگوی اینهمه حجم از پاسخگویی به مطالبات مردم را ندارد.

وی تصریح کرد: عدم توجه به تکالیف در ادارات ونهاد وعدم پاسخگویی به مطالبات مردم باعث شده است حجم مراجعات وگزارشات مردمی به سازمان بازرسی افزایش چشمگیری را پیدا کند که در این مسئله باید آسیب شناسی شود و برای برطرف شدن این مشکلات راهکارهای کوتاه مدت وبلند مدت تدوین شود.

طباطبایی به حوادث اخیر اشاره وافزود: عوامل مختلفی در حوادث اخیر نقش داشتند که یکی از آنها غفلت ازعدم توجه به تکالیف وانباشته شدن کارها باعث وضعیت موجود شده است . در حوزه آموزش وپرورش و مباحث اعتقادی و فرهنگی ، حذف قانون نظام صنفی برای مقابله شدید با احتکار و گران فروشی وموارد دیگر باعث ناامیدی مردم در جامعه شده است که باید تلاش کنیم با توجه به تکالیفی که داریم در جامعه امید آفرینی کنیم.

وی به اهمیت گسترش فضای مجازی ورسانه در جامعه اشاره وگفت: امروز دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات نسل جوان در فضای مجازی ورسانه تمام توان خود را بکار گرفته است که در مقابل باید زمینه ای را فراهم کنیم تا با تولید محتوا و همچنین مباحث وبرنامه های فرهنگی جامعه تلاشی جدی در مقابله با دشمن برای پاسخگویی به شبهات وتقویت اعتقادات جوانان ونوجوانان داشته باشیم.

در ادامه جلسه محمد محسنی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان اظهار داشت: مطالبه گری باید در راستای منصفانه نقد کردن وبی رحمانه از عملکردها انتقاد کردن باشد.

وی تصریح کرد : جایگاه تشکل های مردمی در مطالبه گری جایگاهی بسیار رفیع است که بحمد الله مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر در این خصوص نقش بسیار خوبی را ایفا کرده است.

محسنی به کادر سازی معتقد برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی اشاره وافزود: باید در کادر سازی ها افراد معتقد به اسلام ونظام تربیت شوند ونباید از نقش جوانان غافل شد امروز باید به جوان میدان داد وبرای او در جامعه مسئولیت در نظر گرفت والبته باید مدیریت هم کرد.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان به گستردگی حوزه اجتماعی اشاره وبیان داشت : حوزه اجتماعی بسیار گسترده است که باید برای این گستردگی این حوزه ها برنامه ریزی دقیق شود و برای برنامه ریزی باید نقطه هدفی مشخص در نظر گرفته شود که اجرای برنامه ها رسیدن به آن نقطه هدف باشد.

محسنی به نقش تشکل های مردمی برای رفع معضلات جامعه اشاره وگفت: باید جبهه مطالبه گری با سلایق مختلف و با وفاق از حامیان انقلاب ونظام تشکیل شود و این جبهه با تقویت تشکل های مردمی باید صدای نارسایی ها ومعضلات جامعه باشند ومطالبات مردم را به گوش مسئولین برسانند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x