اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از مجموعه تخت فولاد

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از مجموعه تخت فولاد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ؛ علی ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید از ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی تخت فولاد از اقدامات و پروژه ها و همچنین مرمت تکایای این مجموعه بازدید بعمل آورد.
در این بازدید که با همراهی معاون میراث فرهنگی اداره کل و مدیران سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام شد جزئیات مرمت بقعه تاریخی بابارکن الدین و آرامگاه میرفندرسکی ،مرمت تکیه میر؛خاتون آبادی و کازرونی و همچنین ساماندهی گذر شرقی بابارکن الدین مورد بررسی قرار گرفت.
ایشان ضمن تحسین ازخدمات شهرداری و مدیریت مجموعه تخت فولاد،مرمت و نگهداری تکایاوتعریف مسیرهای گردشگری رااصلی ترین مقوله در توسعه گردشگری این مجموعه دانست.
وی ادامه داد: تخت فولاد می تواند  محور فرهنگی و هویت بخشی را در حوزه گردشگری برای اصفهان و ایران به ارمغان بیاورد.
ایزدی فضای تعاملی و هم افزایی دستگاه ها از جمله اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با شهرداری و مدیریت مجموعه تخت فولاد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید نگاه عمیق تری نسبت  به توسعه گردشگری و پایداری آن داشته باشیم و با توجه به ظرفیت های تخت فولاد این محور می‌تواند بسیاری از رویداد ها را تعریف و محقق نماید.بی شک تخت فولاد در آینده نقش پر رنگی در حوزه گردشگری تاریخی و معنوی خواهد داشت.
مجموعه تخت فولاد با ۷۵ هکتار عرصه تاریخی بعنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع بعدازوادی السلام نجف است.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x