اجتماعی استان تصاویر حوادث مرکزی

رانندگی در شرایط نامساعد جوی

رانندگی در شرایط نامساعد جوی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان نحوه رانندگی در شرایط نامساعد جوی ، تغییرات آب و هوایی را یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار در نحوه رانندگی افراد عنوان کرد.

آب و هوا از عوامل تاثیر گذار در چگونگی رانندگی است به این معنا که تغییرات جوی (گرما، باران، برف و مه) و اوقات مختلف روز (طلوع آفتاب، ظهر، غروب و شب)، هرکدام شرایط خاص خود را برای رانندگی می طلبد. درنتیجه با یک نوع شیوه رانندگی و تجهیزات معمول، نمی توان در همه شرایط آب و هوایی رانندگی کرد.

توجه به آداب مربوط به هر نوع شرایط آب و هوایی هنگام رانندگی، برای تامین ایمنی خودرو دیگران، اجتناب ناپذیر است. هنگام رانندگی در هوای مه آلود، از نور پایین چراغ های جلو استفاده کنید و در صورت محدود شدن میدان دید، از چراغ مه شکن و چراغ های خطر عقب استفاده کنید تا رانندگان بهتر بتوانند خودرو را ببینند.

هنگام وزش باد و طوفان، به دلیل این که حرکت برخی وسایل نقلیه همچون کامیون ها، موتورسیکلت ها و دوچرخه ها، تحت تاثیر این عامل جوی قرار می گیرند، میزان سرعت خود را به نحوی تنظیم می کنیم که درصورت کشیده شدن وسیله نقلیه موردنظر امکان کنترل آن وجود داشته باشد.

هنگام رانندگی در برف و یخبندان، چنانچه عقب خودرو دچار لغزش شود، برای جلوگیری از بروز حادثه به هیچ عنوان ترمز نکنید و فرمان را درجهت حرکت خودرو می چرخانیم. همچنین، پا را از روی پدال گاز برداشته و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامده است، از تغییر دنده به دنده سنگین تر خودداری می کنم. این اقدام، مانع چرخیدن خودرو به دور خود یا تصادف با جدول، گاردریل، وسایل نقلیه می شود.

هنگام رانندگی در برف و یخبندان، خودرو را در حالت دنده نگه می دارم و از خلاص کردن آن پرهیز می کنیم. زیرا این امر به کاهش سرعت کمک می کند و حداکثر کنترل را به راننده می دهد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x