اجتماعی استان اصفهان دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی

شاعر و ترانه سرای پیشکسوت معاصر اصفهانی فضل الله شیرانی (سخا) آسمانی شد

شاعر و ترانه سرای پیشکسوت معاصر اصفهانی فضل الله شیرانی (سخا) آسمانی شد

فضل الله شیرانی شاعر  و ترانه سرای پیشکسوت معاصر اصفهانی متخلص به «سخا»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز : فضل الله شیرانی شاعر  و ترانه سرای پیشکسوت معاصر اصفهانی متخلص به «سخا»؛متولد ۲۲ شهریورماه ۱۳۲۵ در اصفهان است و دارای دارای آثاری مانند سخنوران سپاهان،پارسی سران بام ایران، فرهنگ و ادبیات بختیاری وگل های زاینده رود می‌باشد. 

 او سرودن شعر را از نوجوانی و به تاثیر از عموی خود«نوای اصفهانی» و با حضور در انجمن های ادبی آغاز کرد.

فضل الله شیرانی (سخا)، موسس و مدیرعامل انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان، مسئول سابق دفتر شعر استان،  دبیر اجرایی انجمن ادبی صائب، عضو شورای شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عضو شورای شعر صدا و سیمای مرکز اصفهان، عضو شورای شعر نگارستان حضرت امام خمینی (ره) و.. بوده است.

معین خواننده مشهور اصفهانی در سال های ابتدایی فعالیت خود اولین ترانه های مستقل خود را با اشعاری از سخا منتشر کرد که ترانه هایی چون «چمن» ، «پنجره» و غزل آوازی ترانه «مست» از مشهورترین آنهاست.

همچنین در مراسم شب شعر که به مناسبت عید سعید غدیر خم  سال ۱۳۹۴ در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت(ع) اصفهان با حضور شاعران برجسته برگزار گردید، از چند تن از شاعران شاخص و برگزیده از جمله فضل الله شیرانی (سخا) با «نشان ولایت» تقدیر به عمل آمد.

ه گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز : این شاعر و ترانه سرای پیشکسوت که در ماه‌های اخیر در بستر بیماری بود و در پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۱ چشم از جهان فرو بست.

پیکر اوپس از تشییع توسط جمع کثیری از شاعران و ادیبان و فرهیختگان و دوستداران شعر و ادبیات  در قطعه نام آوران باغ رضوان اصفهان در ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱ به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

الهه کمالی /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x