اجتماعی استان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

کمی سردار قاآنی رو بشناسیم

کمی سردار قاآنی رو بشناسیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

تحصیلات سردار قاآنی

سردار قاآنی عزیز نیز علاوه بر این که دارای دکترای هسته ای و دارای مدرک خلبانی هواپیمای جنگنده از روسیه است و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تکلم می کند، دقیقا همان ویژگی هایی را که برای سردار دل ها گفتیم، در سیره و سیرت و روش و منش خود به روشنی و وضوح دارا می باشد. او نیز فرماندهی مخلص، مومن، مقتدر، زاهد، عارف و در اوج معنویت و هوش و ذکاوت است قطعاً با وجود او علم علمدار به زمین نخواهد افتاد و بیش از گذشته به فضل الهی شاهد سربلندی و پیروزی‌های بزرگ در جبهه‌های گوناگون علیه استکبار خواهیم بود.

از ویژگی های حاج اسماعیل قاآنی که برای همه ما قابل احترام و امیدواری است آنست که در سال‌های گذشته به ویژه دوران جانشینی وی در نیروی قدس سپاه همواره ادب و آداب وحدت فرماندهی را با تبعیت محض از مرادش قاسم سلیمانی به زیباترین وجه نشان داد، وقتی به سلوک این شخصیت بزرگ می‌نگریم، ارتباط و سلوک مولا امیرالمومنین (علیه السلام) در دوران حیات پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در ذهنمان تداعی می شود، آنجا که تا پیامبر اسلام در قید حیات بود، از مولایمان علی (علیه السلام) سخن و یا قدم و حتی عملی جز در حریم مرید و مرادی نمی‌بینیم اما آنگاه که بار مسئولیت، پس از نبی اکرم (ص) طبق مشیت الهی بر دوشش قرار می‌گیرد جوهره امامت و ولایت را در امتداد حرکت انبیای الهی و نیز پیامبر خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به گونه‌ای متجلی می سازد که بشریت تشنه عدالت و امنیت و معنویت را چراغ راه می شود.

سردار پر افتخار حاج اسماعیل قاآنی که درس خوانده مکتب علوی و فاطمی و حسینی (علیهم السلام) است نیز اینگونه سلوکی را تاکنون پیشه ساخته است و قطعاً به پشتوانه تجربیات و آموزه‌های سردار دلها، ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته خویش را نیز به خدمت خواهد گرفت و بیش از گذشته توفیقاتی را به ویژه در جبهه مقاومت اسلامی در مقیاس جهانی و بین المللی، رقم خواهد زد. روحیه فراجناحی و مومنانه و سیاستمدارانه حاج اسماعیل از وی شخصیتی ساخته است که تنها خود را وامدار خدا و اولیای خدا می‌داند و در سبک زندگیش این حقیقت را عملاً متجلی ساخته و تمام بینش و معرفت و بصیرت خود را مدیون تربیت اسلامی و کانون عزت و اقتدار یعنی اندیشه و منویات نورانی ولایت و رهبری می داند و لذا با وجود این فرمانده ی غیور و با شهامت و شجاع، دیگر نگران دوران پس از حاج قاسم هرگز نیستیم و بلکه او را سلیمانی دیگری باور داریم و برای عزت بیشتر جبهه مقاومت، عاشقانه به انگشت اشاره او چشم دوخته و با تبعیت از فرمانش، برای نشاندن لبخند بر لبان ولی امر مسلمین، از هر گونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد. انشاالله.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحاد برخوردار

باسلام واحترام
هر جوری شده باید سردار قاآنی رو ببینم در مورد اسرائیل ، چند کلمه ای با ایشون صحبت کنم اما نمیدونم چجوری باید ملاقاتش کرد شماره بنده ۰۹۱۹۰۷۶۹۲۹۸

ناشناس

عرص سلام و وقت به خیر
خداوند تمام خدمتگزاران به اسلام را حفط و عاقبت به خیر بفرماید . دعاگویشان هستیم .

ولی در خصوص مطلب بالا عرض کنم ؛ کلام نورانی اهل بیت ( علیهم السلام ) به ما رسیده است که لایُقاسُ بِنا اَحَد : هیچ کس با ما اهل بیت قابل مقایسه نیست . متاسفانه در مطلب شما سردار قاآنی را رسما با آقامون امیرالمومنین (علیه السلام ) مقایسه میکنید که اینکار پسندیده نیست و نیازی به تعریف به این روش برای یک غیر معصوم نیست . در قسمتی که نوشته شده ؛ سبک رفتاری و اخلاقی سردار با الگوگیری از معصومین علیهم السلام است خوبه ولی تعریفات غلو آمیز دیگر خلاف نظر معصومین علیهم السلام هست.

ناشناس

عرص سلام و وقت به خیر
خداوند تمام خدمتگزاران به اسلام را حفط و عاقبت به خیر بفرماید . دعاگویشان هستیم .

ولی در خصوص مطلب بالا عرض کنم ؛ کلام نورانی اهل بیت ( علیهم السلام ) به ما رسیده است که لایُقاسُ بِنا اَحَد : هیچ کس با ما اهل بیت قابل مقایسه نیست . متاسفانه در مطلب شما سردار قاآنی را رسما با آقامون امیرالمومنین (علیه السلام ) مقایسه می کنید که اینکار پسندیده نیست و نیازی به تعریف به این روش برای یک غیر معصوم نیست . در قسمتی که نوشته شده ؛ سبک رفتاری و اخلاقی سردار با الگوگیری از معصومین علیهم السلام است خوبه .

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x