اجتماعی استان اصفهان اقتصادی فرهنگ و هنر

ترویج فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود

ترویج فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: ترویج فرهنگ مالیاتی می‏بایست در جامعه نهادینه شود تا موجب مشارکت بیشتر مردم جهت پرداخت مالیات گردد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان از انعقاد تفاهم نامه فرهنگسازی مالیاتی میان اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان و شهرداری شهر گلدشت خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت های متنوع اطلاع رسانی و فرهنگ‏سازی حرکت های موثری در راستای ارتقاء نظام مالیاتی انجام دهیم.

مزیکی با اشاره به جایگاه ویژه درآمدهای حاصل از عوارض و آلایندگی مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری ها گفت: ارائه خدمات در راستای عمران و آبادانی شهری امروزه نشان از جایگاه نظام مالیاتی در ایجاد رفاه و عدالت اجتماعی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در خاتمه با اشاره به اهمیت منبع پایدار عوارض مالیات برارزش افزوده برای شهرداریها و دهیاریها و نقش عوارض مالیات بر ارزش افزوده در توسعه مدیریت و عمران شهری گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هزینه ای برای تولیدکنندگان نداشته و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرف آن را پرداخت می‏کنند تا صرف عمران و آبادانی شهرها و حتی دورترین نقاط محروم استان در روستاها ‏شود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x