اجتماعی استان

توجه ویژه مدیریت شهری بر حفظ آثار تاریخی در جریان احداث مترو

توجه ویژه مدیریت شهری بر حفظ آثار تاریخی در جریان احداث مترو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به حساسیت ویژه ای که مدیریت شهری نسبت به آثار تاریخی شهر دارد، پروژه احداث مترو همواره با کندی، دقت و گاه توقف برای بررسی بیشتر پیش می‌رود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدرضا فلاح درباره احداث ایستگاه میدان امام علی(ع) در روند پروژه خط دو مترو شهر اصفهان که حساسیت برخی میراث دوستان و شهروندان اصفهانی را برانگیخته است، توضیحاتی را بیان کرد.

او با اشاره به اینکه وجود بافت و آثار تاریخی یکی از عوامل کندی پیشرفت پروژه مترو در اصفهان بوده است، گفت: از این جهت همواره برای توسعه شبکه مترو با مشکل مواجه بوده ایم و به دلیل حساسیت ویژه ای که مدیریت شهری نسبت به آثار تاریخی شهر دارد، پروژه با کندی، توجه، دقت و گاه توقف برای بررسی بیشتر پیش می‌رود.

فلاح افزود: خط یک مترو از مسیر شمال به جنوب نیز که از کنار سی و سه پل و دیگر آثار تاریخی گذر می‌کند با چنین معضلاتی روبرو بود که با درایت مدیران شهری و مسئولان مربوطه به خوبی هدایت شد و در حال حاضر در حال خدمت رسانی است.

فاصله ۱۵۰ متری میدان عتیق تا ایستگاه متروی امام علی(ع)

فلاح ادامه داد: در ایستگاه امام علی(ع) نیز که در فاصله ۱۵۰ متری میدان عتیق قرار گرفته، عملیات متوقف شده تا با حضور کارشناسان میراث فرهنگی، کاوش دقیق محل پروژه و بررسی روند کار، از هر نوع آسیب احتمالی به بافت تاریخی این منطقه و مسجد جلوگیری شود.

او افزود: شهرداری و مدیریت شهری نسبت به آثار باستانی و تاریخی شهر حساسیت بسیار ویژه ای دارند، چراکه آنچه مردم دنیا را به سوی اصفهان جذب می‌کند همین آثار تاریخی ارزشمند است و از این جهت، مدیریت شهری در توسعه شبکه مترو قطعاً همه ملاحظات مربوط به حفظ آثار تاریخی را در نظر می‌گیرد.

آنطور که فلاح گفته است، از همه مسئولان اجرایی پروژه مترو و مدیران مناطق شهرداری اصفهان خواسته شده که نسبت به این مسئله حساسیتی ویژه داشته باشند تا در طی عملیات حفاری آسیبی به آثار تاریخی وارد نشود.

 فلاح خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر پروژه مترو در ایستگاه میدان امام علی(ع) متوقف شده و پس از بررسی اداره میراث فرهنگی، در صورتی که احتمال آسیب به مسجد جامع، میدان عتیق و بافت تاریخی اطراف آن وجود داشته باشد قطعاً جابجایی صورت می‌گیرد و در غیر این صورت عملیات با نظر میراث فرهنگی ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x