کشف بیش از ۴ هزار میلیارد کالای احتکاری از یک انبار متروکه

کشف بیش از ۴ هزار میلیارد کالای احتکاری از یک انبار متروکه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف محموله بزرگ مواد اولیه روغن موتور به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از انباری متروکه در حاشیه شهر اصفهان طی عملیات هوشمندانه ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.
سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با کالاهای قاچاق و احتکاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود مطلع شدند مقدار زیادی مواد اولیه روغن موتور در یک انبار متروکه واقع در حاشیه شهر احتکار شده که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات خود و کسب اطلاعات لازم در این خصوص طی هماهنگی با مرجع قضائی از این انبار بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر مواد اولیه تولید روغن موتور کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش محموله مکشوفه را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در بررسی های تخصصی صورت گرفته مشخص شد این مواد اولیه متعلق به یکی از شرکت های صنعتی است که یک سال است آنها را در این انبار متروکه نگهداری و از ارائه به کارخانجات و شرکت های تولید روغن موتور خودداری کرده است.
به گفته سردار هاشمی فر، آنطور که کارشناسان اعلام کردند هزینه ۴ بشکه از این مواد اولیه معادل پول یک خودروی ۲۰۰ میلیون تومانی است و این موضوع نشان می دهد که اگر این حجم از مواد اولیه در اختیار شرکت های تولیدی قرار می گرفت معلوم است که چقدر روغن موتور در کشور تولید می شد.
این مقام انتظامی، یکی از علت های وقوع این گونه تخلفات را ارائه بدون برنامه ارز ترجیحی به افراد نالایق عنوان کرد و گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با دریافت ارز ترجیحی کالاهای مورد نیاز را وارد کشور کرده و سپس آنها را احتکار می کنند تا در زمان گرانی با قیمت گزاف آنها را به فروش برسانند که به نظر من کار این عده خیانتی بزرگ در حق ملت است.
سردار هاشمی فر ، نوع تخلف صورت گرفته را در کشور بی سابقه عنوان کرد و گفت: در حالی این کشف بزرگ توسط پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان در یکی از انبار های متروکه حاشیه ای رخ داده که امروز بیشتر کارخانجات و شرکت های تولید روغن موتور با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه هستند و در سالی که به نام “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” مواجه هستیم می بینیم که این اقدام به طور واضح هم به تولید کشور ضربه می زند و هم شرکت های دانش بنیان را در بدست آوردن مواد اولیه دچار مشکل می کند و هم اشتغال زایی را از بین می برد.

فرمانده انتظامی در خاتمه با بیان اینکه طی هماهنگی با مرجع قضائی تمامی عوامل اصلی احتکار این محموله تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و با آنها برخورد های لازم صورت خواهد گرفت اظهار داشت: این یک هشداری جدی به تمام کسانی که در زمینه قاچاق و احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم فعالیت می کنند است که بدانند پلیس با قاطعیت و بدون توجه به حواشی در این حوزه عمل می کند و مردم هم مطمئن باشند که بدون هیچ گونه اغماضی با این گونه افراد برخورد می شود و پلیس و دستگاه قضائی هیچ گونه تعارفی در این زمینه ندارد.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x