ثبت نام یارانه معیشتی شگرد جدید کلاهبرداری از شهروندان

ثبت نام یارانه معیشتی شگرد جدید کلاهبرداری از شهروندان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان از شگرد جدید کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان “ثبت نام یارانه معیشتی” که می‌تواند به سرقت اطلاعات هویتی و همچنین برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران منجر شود، خبر داد.
 
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: پس از اعلام دولت مبنی بر اعطای یارانه معیشتی به هموطنان، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.
وی افزود: در این شیوه از کلاهبرداری مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان “ثبت نام یارانه معیشتی” کاربران را فریب داده و از تکمیل ظرفیت درخواست واجدین شرایط خبر می‌دهند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان پیرامون شگرد کلاهبردان در این کار تصریح کرد: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان “ثبت نام یارانه جدید معیشتی” بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.
این مقام انتظامی در توصیه ای به شهروندان گفت: لازم است که مردم در فرآیند ثبت نام و ارائه اطلاعات جهت یارانه ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک ها و سامانه های متفرقه و نامعتبر و همچنین درج اطلاعات هویتی و بانکی خودداری کنند.
سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی جهت ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند تا با این دست اعمال مجرمانه برخورد قانونی شود.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x