استمرار روند خطی گذشته، اثر سوئی برآینده رشد اقتصادی و صنعت خواهد داشت

استمرار روند خطی گذشته، اثر سوئی برآینده رشد اقتصادی و صنعت خواهد داشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

احسان احمدی حیدری تحلیلگر حوزه صنعت کسب و کار و محقق در حوزه آینده پژوهی در ارتباط بااستمرار روند خطی گذشته، اثر سوئی برآینده رشد اقتصادی و صنعت خواهد داشت به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز گفت:

صنایع یکی از بخش¬های مهم اقتصادی کشور در رسیدن اهداف دولتها وتحقق نرخ رشد، تولید سرانه و بهبود وضــعیت رفاهی جامعه می باشند و رشد و توسعه آنها باعث توسعه صنعتی و اقتصادی و ارتقاء شاخص پیچیدگی اقتصادی کشور می¬باشد¬. این توسعه و گسترش نیازمند پویش محیطی درگذرگاه‌های زمانی و استفاده از فناوری پیشرفته به همراه سرمایه انسانی متخصص و با تجربه، ماشین آلات مدرن و تکنولوژی نوین و پیشرفته می¬باشد¬.
مشکل اقتصادی کشور نداشتن راهکار نیست با همت ،شجاعت و پیگیری مرتفع خواهد شد.
بخش های مولد کشور با بروز کلان روندهای فناورانه ، اقتصادی ، سیاسی ومواردی چون کرونا،تشدید فشار تحریم ها، و آثار شروع جنگ های جدید در منطقه و جهان از یک سو و سیاستگذاری های خطا در گذشته و حال از سوی دیگر، با چالش های متعددی روبرو، و مانع بروز تحول در این بخش گردیده است.
امروز که دولت تداوم رشد اقتصادی و پایداری و تثبیت آن را درنظر دارد می بایست با سیاستگذاری‌های درست مسیر رسیدن به این هدف مهم را هموار نماید
متاسفانه غریب به یک دهه است که هدف گذاری در مسیر رشد ۸% از سوی دولتها محقق نگردیده است و می بایست عواملی که مانع از رسیدن به این هدف است به نسبت اولویت مرتفع گردد.
توسعه صادرات ، تکمیل زنجیره تولید ،اصلاح نظام پولی و بانکی ، ممانعت از کار آفرینی های غیر ضروری، تقویت تولید، پیاده سازی طرح مالیات بر عایدی سرمایه، هدایت نقدینگی و تامین مالی واحدهای تولیدی بنا به اهمیت کالا تولیدی ، بروز رسانی ماشین الات تولیدی و تقویت قدرت رقابت در بازارهای جهانی ، ارتقاء و توسعه صنایع پاییندستی و تسریع در سرمایه گذاری ازجمله عوامل برای خروج از وضعیت کنونی، افزایش بهروریومحرک رشد اقتصادی وتسهیل فضایی کسب و کار خواهد شد. این مهم را هم باید در نظر داشت که تأثیرگذاری شاخص توسعه انسانی و ثبات سیاسی در بلندمدت بر پیچیدگی اقتصادی، مثبت و معنادار تاثیر بسزایی خواهد داشت.
بی تردید اقدام‌های دولت در ایجاد ثبات اقتصادی در سطح کلان، اثرات مثبتی بر تولید و رشد در سطح بنگاه‌ها، جامعه و درنتیجه زندگی مردم و کاهش تورم خواهد داشت .
باید نتیجه محور بود و برای اتفاقات پیش رو برنامه داشت، تحقق هیچ هدفی بدون اقدام موثر و نتیجه بخش و مطلوب نخواهد بود
اگر دور دست ها و آینده را نبینیم دچار خطای نزدیک بینی خواهیم شد.

رفع موانع تولید.رشد اقتصادی.مانع زدایی.آینده پژوهی.
احسان احمدی حیدری تحلیل گر حوزه صنعت،کسب و کار و محقق در حوزه آینده پژوهی

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایرج منصوری

دقیقا همینطوره واقعاً وضعیت صنعت و تولید اسفبار است. به نظرم این مطلب زنگ خطر جدیدی را نشان داده عمده مشکلات تولید در همین چند خط خلاصه می شود که اگر یکبار برای همیشه اقدام موثر صورت پذیرد آثار آن در در بلند مدت مشخص میشود

علی

مرد مومن کی گوشش بدهکاره اصلاً خودشون این کار را می کنند که تولید کننده درب در بشه

صابریان

جالب بود خوبه راهکار داره و مقرضانه نیس ولی تا اقتصاد بیکاره هیچ کاری نمیشه کرد

عجلویان

دقیقا آینده غیر از بدبختی چیزی نیس.
دربدر میشیم

موحدی

امروز حل نشه فردا هم حل نمیشه.دکترجان کارخراب تر از ایناست

شیران

تا تحریم حل نشه خبری نمیشه ما اقتصاد آمریکایی داریم و اونا برا ما تصمیم میگیرن شک نکنید خرج دلاری درآمد ریالی. نابودشدیم خودمون نمیدونیم و نمیخایم بفهمیم

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x