کلاهبرداری چوپان دروغگو با سکه های تقلبی

کلاهبرداری چوپان دروغگو با سکه های تقلبی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان چوپان، با ترفندی خاص ۷۸ سکه تاریخی تقلبی را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فروخته و متواری شده بود خبر داد.
سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وصول پرونده کلاهبرداری در قالب چوپان دروغگو، کاراگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که تعدادی عکس مربوط به سکه های طلای تاریخی برروی گوشی من ارسال و وقتی که با فرد ارسال کننده تصاویر تماس گرفتم گفت: من یک چوپان هستم و این سکه ها را در بیابان پیدا کردم و نهایتاً با مانورهای متقلبانه مرا اغفال کرده و ۷۸ عدد سکه را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به من فروخت که پس از مراجعه به چند کارشناس متوجه تقلبی بودن آنها شدم.
رئیس پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با اطلاعات به دست آمده از شاکی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام متهم که دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش سکه های تقلبی است شناسایی و طی یک عملیات ضربتی حین کلاهبرداری از فردی دیگر دستگیر شد.
سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده است گفت: دربررسی ها و استعلامات صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور به این شیوه در استان های چهار محال و بخیتاری و تهران از شهروندان کلاهبرداری کرده که تحقیقات در این زمینه و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه خرید و فروش اشیای تاریخی و باستانی جرم است و برای مرتکبان آنها مجازات تعیین شده است گفت: عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب با در نظر گرفتن همین موضوع که خریداران به دلیل ترس از گرفتار شدن توسط قانون جرأت شکایت کردن ندارند از آنان کلاهبرداری کرده و به نیت شوم خود دست می یابند که در این خصوص به شهروندان توصیه می کنیم از وارد شدن در این گونه معاملات خودداری کرده و در صورت مواجهه با این گونه افراد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x