اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

پل مارنان به خاموشیِ جهانی «ساعت زمین» پیوست

پل مارنان به خاموشیِ جهانی «ساعت زمین» پیوست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

نورپردازی پل مارنان همزمان با اجرای مراسم ساعت زمین در شب گذشته (شامگاه ششم فروردین) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت خاموش شد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مراسم ساعت زمین شب گذشته با حضور جمعی از مدیران شهرداری اصفهان، فعالان حوزه محیط زیست، شهروندان و گردشگران نوروزی در پل مارنان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان امسال لایحه ای را با عنوان تاسیس صندوق انرژی و توسعه پایدار به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم کرده است که اگر از امسال اجرایی شود، تا ۱۰ سال دیگر بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ درصد از برق شهرداری اصفهان از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.
مهدی بقایی افزود: با اجرای این طرح به دنبال این هستیم که آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود و از انرژی‌های پاک در مدیریت شهر، بیشتر بهره‌مند شویم.
میثم بکتاشیان، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: مراسم ساعت زمین به صورت نمادین در سراسر جهان برگزار می‌شود تا به همه ما گوشزد کند که زمین و محیط زیست، سرمایه های ارزشمندی هستند که باید به درستی به نسل آینده منتقل شوند.

خاموشی جهانی در آخرین شنبه ماه مارچ
مراسم ساعت زمین به صورت سالانه و در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه آخرین شنبه ماه میلادی مارچ در نقاط مختلف دنیا با هدف فرهنگ سازی حفاظت از کره زمین برگزار می‌شود و یکی از ابعاد آن خاموشی نورپردازی و روشنایی بناهای مشهور، پل ها، ساختمان های بزرگ و… به مدت یک ساعت در شهرهای مختلف جهان است.
شهرداری اصفهان نیز طی سال های اخیر با اجرای این مراسم در مکان‌هایی همچون میدان امام(ره)، سی و سه پل، پل خواجو، باغ موزه چهل ستون و… تعهد خود در فرهنگ سازی پیرامون حفظ محیط زیست را به نمایش گذاشته است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x