اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

معرفی برگزیدگان دومین رویداد ملی ایده بازار کشاورزی استان اصفهان

معرفی برگزیدگان دومین رویداد ملی ایده بازار کشاورزی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آیین اختتامیه دومین رویداد ملی ایده‌بازار کشاورزی استان اصفهان توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان و با همکاری مراکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در تاریخ پنجم اسفند سال ۱۴۰۰ هم‌زمان با روز ملی مهندسی در محل سازمان برگزار شد.

مهدی تقی‌پور، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان هدف از برگزاری این رویداد ملی را حمایت از صاحبان ایده، نوآوران و فناوران و همچنین پشتیبانی از ایده‌ها و فناوری‌های جدید و مورد نیاز در بخش کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد.

تقی‌پور افزود امروزه اهمیت نقش و تاثیرگذاری دانش در بخش کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و یافتن راه‌حل‌ها و روش‌های جدید مقابله با مشکلات موجود در این بخش، مستلزم نوآوری، ابداع و خلق محصولات و فرآیندهای جدید است.

رییس سازمان لزوم توجه به نوآوری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را به منظور دست‌یابی به افزایش بهره‌وری، توسعه پایدار و بهبود اقتصاد کشور حایز اهمیت دانست و بر ضرورت افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های مختلف کشاورزی در کشور و توجه ویژه به علم و دانش و استعداد نخبگان ایرانی که می‌تواند گامی موثر در جهت رفع مشکلات همه جانبه کشور باشد تاکید کرد.

محمدعلی کاظمی، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز ضمن تقدیر از برگزاری رویداد ایده‌بازار کشاورزی اظهار داشت برای برون‌رفت از مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی، ایده ها و طرح‌های نوآورانه که توسط متخصصان این حوزه ارایه می‌شود باید در بخش اجرا و تولید مورد استفاده قرار گیرد.

کاظمی اظهار داشت متاسفانه عمده بهره‌برداران بخش کشاورزی، کم سواد یا فاقد تحصیلات مرتبط هستند که این ضعف باید با استفاده از دانش کارشناسانی که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان‌دهی می‌شوند در عرصه‌های تولید و خدمات بخش کشاورزی جبران شود. وی افزود حضور فعال مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در استان اصفهان فرصتی برای استفاده از توان فنی و اجرایی کارشناسان خبره و صاحب دانش در این بخش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود بدون حفظ منابع طبیعی و دست‌یابی به بهترین شیوه‌های بهره‌برداری از آن، نمی‌توان امنیت غذایی کشور را تامین کرد و با توجه به این‌که در شرف هفته منابع طبیعی هستیم خبرهای خوبی برای استان اصفهان در زمینه حفاظت، احیا و توسعه و بهره‌بردای از منابع طبیعی خواهیم داشت.

شایان ذکر است در این رویداد ملی، ۷۸ ایده در چهار محور صنایع غذایی، گیاهان دارویی، باغبانی و دامپروری و رشته‌های مرتبط از سراسر کشور به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که پس از داوری و مصاحبه در نهایت ۷ ایده برگزیده شد که ۴ ایده در رتبه‌های اول تا سوم (به صورت مشترک) و ۳ ایده شایسته تقدیر قرار گرفت که علاوه بر اهدای تقدیرنامه و لوح یادبود به ایده‌پردازان منتخب، امکان استقرار در مراکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به همراه امکان دریافت هزینه نمونه‌سازی محصول تا سقف ١٠٠ میلیون ریال نیز برای ایشان فراهم شد.

اسامی برگزیدگان این رویداد به شرح زیر است:

  • رتبه اول: آقای محمدمهدی حاجتی از استان گیلان با ایده استفاده از مولتی کود ارگانیک در تولید محصولات باغی
  • رتبه دوم: گروه کشاورزی صنعتی سدید رویش ویستا از استان اصفهان با ایده سازه‌های پرتابل گل‌خانه‌ای تیپ گاتیک با دهانه عریض (۱۲.۸ و ۱۶ متر) و ارتفاع بالا
  • رتبه سوم: آقای احمد اسلامیان از استان سمنان با ایده تولید سیلیس کشاورزی غنی شده بر پایه زیولیت و گوگرد معدنی و گچ کشاورزی
  • رتبه سوم: خانم فروزان‌السادات فروزان‌نیا از استان یزد با ایده کیک با آرد جو سبوس دار

همچنین ایده‌های زیر به عنوان ایده‌های شایسته تقدیر توسط هیات داوران رویداد انتخاب شدند:

  • طراحی دستگاه کودخشک کن دامی ارایه شده توسط آقای محمدحسین بصیری از استان اصفهان
  • گلدان با قابلیت تغییر سایز (چند قطعه) ارایه شده توسط خانم فاطمه چاوشی نجف آبادی از استان اصفهان
  • استفاده از عصاره آویشن در محیط کشت بافت گیاهی به عنوان جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها جهت از بین بردن آلودگی ارایه شده توسط خانم فاطمه مژده شفائی از استان اصفهان

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x