اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بخشی از مشکلات امروز جامعه ناشی از ترک فعل مدیران در سال های گذشته است

بخشی از مشکلات امروز جامعه ناشی از ترک فعل مدیران در سال های گذشته است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با حضور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که در دادگستری کاشان برگزار شد با بیان اینکه امروز، دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، بارها درباره هجمه های فرهنگی دشمن هشدار داده اند امّا برخی از متولیان امر نسبت به این موضوع مهّم غفلت ورزیده و امروز، آثار این غفلت در جامعه بروز و ظهور پیدا کرده است.


محمد حسین آقایی با استناد به جمله مقام معظّم رهبری “اگر از فضای مجازی، غافل شویم مطمئناً ضربه خواهیم خورد”، خاطر نشان کرد: اگر متولیان فرهنگی به این تعبیر اهتمام ورزند کمتر شاهد افزایش مشکلات فرهنگی در حوزه آسیب های فضای مجازی خواهیم بود.
بگفته وی، آفات و آسیب هایی که استفاده نادرست از فضای مجازی به نونهالان و نوجوان وارد کرده تا سال ها باقی خواهد ماند. این در حالی که آسیب ها روز به روز جدیدتر و جدّی تر می شوند و دشمن از این تکنولوژی جدید، بیشترین بهره برداری را جهت ضربه به کانون خانواده برده است.


این مقام مسئول افزود: جهت کنترل آسیب های فضای مجازی و مقابله با دشمن باید با همگرایی، همفکری، تعامل و استفاده از ظرفیت های موجود وارد جبهه فرهنگی شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با بیان اینکه استفاده از گوشی های همراه پیشرفته از زمان شیوع کرونا جهت ارائه آموزش های مجازی در دستور کار آموزش و پرورش و دانشگاه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: گسترش این شیوه از آموزش، نیازمند پیش بینی بسترهای لازم جهت کاهش و پیشگیری از هرگونه آسیب بود امّا عدم ارائه بسته های فرهنگی متناسب از یک سو، غفلت خانواده ها و متولیان مربوطه در کنترل و شناخت این فضا از سوی دیگر زمینه ساز برخی آسیب ها برای کودکان و نوجوانان شده است.
آقایی همچنین به لزوم تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کاشان با محوریت دادگستری کاشان تأکید کرد و افزود : شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با قوّت و قدرت از تمامی ظرفیت های شهرستان برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کند و با جدّیت و در چارچوب قانون با متخلفان حقوق عامه برخورد کند چرا که بخشی از مشکلات امروز جامعه ناشی از ترک فعل مدیران در سال های گذشته است.


وی، توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از ضرورت های امروز جامعه دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی، آموزش و پرورش، شهرداری و تربیت بدنی در کنترل آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهّم است که با همدلی و همگرایی بین بخشی، نتایج خوبی می توان در حوزه فرهنگ به دست آورد.


بگفته این مقام مسئول، سامانه سجام از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای تعامل بیشتر قوه با مردم طراحی و نقش مردم در آن به عنوان دیده بانان معرفی شده است و ثبت نام برای عموم افراد، آزاد است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان گفت: بخشی از رقم سیاه جرائم کشف شده به کمک مردم بوده است که به عنوان دیده بان در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و جرائم و آسیب های اجتماعی قریب الوقوع را در این سامانه ثبت و مستندات آن را بارگزاری نموده اند.


آقایی به راه اندازی گرمخانه درشهرستان کاشان اشاره کرد و ابراز داشت: برای راه اندازی مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست همچنین گرمخانه ها باید از ظرفیت خیرین در شهرستان و مرکز استان بهره برداری شود تا گرمخانه هایی با استفاده از تیم تخصصی پزشک، روانپزشک و مددکار برای گروه آسیب پذیر پابرجا شود .

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x