اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

راهکارهای پیشگیری از آسیب زدن فضای مجازی به کانون خانواده

راهکارهای پیشگیری از آسیب زدن فضای مجازی به کانون خانواده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

برخی زوج ها با خود می گویند اگر همسرم بفهمد پیامک های خاص مرا ببیند، بی دلیل مشکوک شده و مرا سوال پیچ می کند و به این دلیل پیامک های خود را پاک می کنند اما این کار باعث ازبین رفتن اعتماد همسران نسبت به یکدیگر می شود.
امروز استفاده بیش از حد از فضای مجازی سبب ایجاد اختلافات شدید خانوادگی و حتی طلاق زوجین گردیده که این امر منجر به صدر نشینی فضای مجازی در عوامل موثر در شکل گیری آسیب های اجتماعی خانواده شده است.اما چه کار کنیم که این اختلافات دامن گیر زندگی ما نشود ؟
یادمان باشد هیچ چیزی مهم تر از خانواده نیست و هر سرمایه گذاری که ما برای خانواده خود انجام می دهیم ،سرنوشت لحظات ما را رقم خواهد زد و رعایت نکات زیر نشان دهنده ارزشی است که ما برای خانواده قائل هستیم:
۱-مدت زمان حضور در فضای مجازی و کار با گوشی همراه و اینترنت را برنامه ریزی کنید . مشخص کنید مثلا روزی دو بار و هر دفعه نیم ساعت وارد اینترنت شویم
۲- زمان استفاده از اینترنت زمان مفید ما نباشد. یعنی وقتی همه اعضای خانواده دورهم هستند را به اینترنت اختصاص ندهیم .این زمان بهتراست صرف صحبت کردن ، یادآوری خاطرات شیرین ، بازی و…. شود.
۳- گاهی با همسرمان وارد این فضا شوید . از او بخواهید کنارتان بنشیند و افرادی که با آنها در ارتباط هستید و نوع رابطه را بشناسد.
۴-رمز گوشی خود را به همسرتان بگویید تا بداند چیزی در گوشی تان برای پنهان کردن ندارید .
۵- گاهی گوشی خود را عمدا در منزل جا بگذارید تا همسرتان بداند چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.
۶- هر ارتباطی که همسرتان را ناراحت می کند ،قطع کنید نه پنهان. ارتباط های پنهانی هر چند بدون منظور و عاری از روابط نامناسب باشد ، اما بدلیل پنهانی بودن شان اثرات مخرب و گاه جبران ناپذیری دارد.
۷-پیام های محاوره ای را حذف نکنید ، اگر همسرتان متوجه این موضوع شود بی گمان حتی به ارتباط شما با هم جنس تان هم شک خواهد کرد.
۸- گاهی در حالی که در کنار همسرتان با گوشی کار می کنید برای دقایقی همسرتان را با گوشی تنها بگذارید تا بداند چیزی برای پنهان کردن ندارید.
۹- هرگز پیام ها و گزارشات گوشی را پاک نکنید این پیام ها و تماس ها چند جا در گوشی شما ذخیره می شود ، اگر همسرتان متوجه پاک کردن برخی مطالب شود بر شک او اضافه می شود.
۱۱- یادمان باشد هیچ چیز موثرتر و کارآمدتر از صداقت نیست . برخی زوج ها با خود می گویند همسرمان آدم حساسی است اگر این پیام را ببیند و یا اگر بفهمد فلانی پیام داده بی دلیل مشکوک شده و مرا سوال پیچ می کند و به این دلیل برخی پیام ها را پاک می کنند اما این کار به تنهایی همه چیز را خراب می کند .
اگر همسرتان متوجه پنهان کاری شما شود با خود می اندیشد که اگر قصد و غرضی در کار نبوده این پیام ها هرگز پاک نمی شد . اثبات بی گناهی در این مرحله بسیار سخت است و حتی اگر همسرتان را قانع کنید او هرگز از ته دل قانع نشده و حساس تر از قبل خواهد شد .
تمام تلاش خود را بکنید که به اعتماد دوطرفه بین خود و همسرتان خدشه ای وارد نشود که اگر این اتفاق بیافتد زیربنای زندگی شکاف های عمیقی خواهد برداشت
تا وقتی همسرتان به راستگویی شما اعتقاد داشته باشد هرچه بگویید را باور می کند اما اگر یک اتفاق ساده این اعتماد را از بین ببرد ، دیگر هیچ کار شما را باور نخواهد کرد . حتی قسم خوردن و اثبات قضیه هم اثری در قلب همسرتان نخواهد داشت . تا وقتی اعتماد بین شما و همسرتان باشد ، شما پادشاه قلب او هستید اما اگر این اعتماد خدشه دار شود ، شما هیچ جایگاهی در قلب او نخواهید داشت .
محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x