اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دوّمین گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان های سراسر کشور

دوّمین گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان های سراسر کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم قوه قضائیه: رسالت این معاونت رصد دغدغه های مردمی و تلاش برای حفظ آرامش و امنیت مردم است.

دوّمین گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
این گردهمایی مجازی با بیانات جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم قوه قضائیه آغاز به کار کرد. گزارش اقدامات انجام شده به ویژه در برنامه های سند تحول قضایی، دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه، برنامه های مصوب سال جاری و ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی پیرامون وظایف و مأموریت های محوله توسط استان ها در ادامه این کنفرانس مطرح گردید.
بیان اقدامات ارزنده و تأثیرگذار جهت کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی، اعلام دیدگاه ها و مشکلات اجرایی توسط معاونین از دیگر بخش های دوّمین گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان های سراسر کشور بود که به منظور اشتراک تجربیات مطرح شد.
محمد حسین آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان به همراه مدیران این معاونت در دوّمین گردهمایی مجازی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان های سراسر کشور حضور پیدا کردند.
دکتر اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه پیشگیری، اقدامی عمومی است و حضور مستمر مردم و مسئولان در کنار یکدیگر تکمیل کننده آن می باشد، اظهار کرد: علت مظلومیت معاونت های پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ها به دلیل قابل نمایش نبودن اقدامات است به همین دلیل مستند سازی فعالیت ها باید در دستور کار قرار گیرد.
بگفته این مقام مسئول، همّت جمعی و تلاش مضاعف لازم است تا پیشگیری، دغدغه اصلی جامعه شود و زمانی پیشگیری به ثمره واقعی خواهد رسید که شهروندان باور داشته باشند، نقش آن ها باعث کاهش هزینه های جامعه می شود.
جهانگیر، اثر بخشی پیشگیری را در تعامل هرچه بیشتر میان مردم و مسئولان دانست و افزود: اسلام، دین پیشگیری است به همین دلیل تمامی معاونت های پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در کلیه استان ها قوانین پیشگیرانه را با الهام گرفتن از این دایره المعارف انسان شناسی به بیان ساده، روان و تأثیر گذار به مردم معرفی کنند.
وی به دوری از پشت میز نشینی مدیران و حضور در جمع های مردمی به منظور بررسی مشکلات و ارائه راه های پیشگیرانه برای حل آسیب های اجتماعی اشاره داشت و تصریح کرد: معاونین پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ها به آسیب شناسی استان محل خدمت خود بپردازند سپس پس از احصاء آسیب ها، آن را جهت ارائه راهکارهای پیشگیرانه و برنامه ریزی در سال آینده به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام نمایند.
معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم قوه قضائیه، رسالت این معاونت را رصد دغدغه های مردمی و تلاش برای ارائه راهکار جهت حفظ آرامش و ایجاد احساس امنیت در میان مردم عنوان کرد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x