اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ارائه خدمت به سالمندان با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در اصفهان

ارائه خدمت به سالمندان با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در اصفهان

ارائه خدمت به سالمندان با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

برقراری حمایت از خانوارهای سالمند علاوه بر اینکه می تواند به ارتقاء امید به زندگی آنها کمک کند، کیفیت بهتری برای زندگی شان فراهم خواهد ساخت.

هادی بنایی معاون حمایت سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره به اینکه امید به زندگی در سالمندان زمانی افزایش می یابد که شاخص های بهداشتی و درمانی بهبود یابد، بیان داشت: از آنجا که ارتقای سطح زندگی، اهداف و معنای زندگی در دوره سالمندی از اهمیت ویژه ای برخوار می شود، به منظور بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی، تسهیل در ارائه خدمات، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند و متناسب نمودن تعداد مددکار به مددجو از سال ۱۳۹۹ استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت موثرتر به محرومان و هم افزایی کمیت و کیفیت خدمات رسانی در دستور کار امداد قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از آموزش کامل فرآیند شناسایی و ارائه خدمت در سیستم های مربوطه به مددکار مرکز نیکوکاری و همچنین توجیه مددجویان بمنظور چگونگی دریافت خدمات از مراکز نیکوکاری، ۲۹ هزار و ۶۰۱ پرونده مددجویی سالمندان به ۱۷۸ مرکز نیکوکاری منتخب واگذار شد.
هادی بنایی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد خانوارهای تحت حمایت این نهاد سالمندان هستند، افزود: در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۱۹ خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۹۶ خانوار در مناطق شهری، ۲۶ هزار و ۴۲۳ خانوار ساکن مناطق روستایی می باشند.

معاون حمایت سلامت کمیته امداد استان اصفهان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امید است، تا پایان سال‌جاری بیش از ۴۱ هزار مورد از پرونده‌های مددجویی سالمندان به مراکز نیکوکاری واگذار شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x