اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نقش قابل تامل فنآوری سه بعدی در المپیک توکیو

نقش قابل تامل فنآوری سه بعدی در المپیک توکیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به نقل از آی‌ای، فناوری «تولید افزودنی» که معمولاً با عنوان «چاپ سه بعدی» شناخته می‌شود به سرعت از یک روش آزمایشگاهی  تحقیقاتی به ابزاری خلاقانه برای مبتکران در سراسر جهان تبدیل شده است و می‌بینیم که در المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز حضور ویژه‌ای دارد.

به عنوان مثال یک ورزشکار فرانسوی، تجهیزات سه بعدی چاپ شده خود را به المپیک توکیو می‌برد. طراحی و چاپ این تجهیزات توسط شرکتی موسوم به « Athletics۳D » انجام شده است. این شرکت چاپ سه بعدی فرانسوی با فعالیت در زمینه بهبود عملکرد ورزشی تخصصی است.

طرح‌های مختلفی با چاپگری موسوم Zortrax M۳۰۰ Dual ۳D” ، سه بعدی چاپ شد. این چاپگر، دستگاهی به اندازه یک لپ‌تاپ است و قادر است بدون هیچ گونه نیاز به نظارت، به چاپ با کیفیت بالا بپردازد.

تجهیزات چاپ سه بعدی شده معمولاً دارای خطوط قابل مشاهده هستند که چاپگر در آنها افزودن لایه را پایان می‌دهد و چاپ لایه دیگر را شروع می‌کند. بنابراین سیستم پردازش این چاپگر از یک فناوری اختصاصی هوشمند بخار(SVS) استفاده می‌کند که با استفاده از بخارات استون، سطوح چاپ شده سه بعدی را صاف و صیقلی می‌کند.

استفاده از مواد و تجهیزات چاپ سه بعدی شده در بازی‌های المپیک امسال بسیار چشمگیر است، به طوری که تمام ۹۸ تریبون مورد استفاده در مراسم المپیک از بیش از ۲۴ تن زباله پلاستیکی خانگی چاپ سه بعدی شده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x