اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کسب مدال نقره رقابت های جهانی کاراته توسط مددجوی نوجوان اصفهانی

کسب مدال نقره رقابت های جهانی کاراته توسط مددجوی نوجوان اصفهانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مددجوی نوجوان اصفهانی با کسب مدال نقره در رقابت‌های جهانی کاراته در میان ۹۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف دنیا، افتخارآفرینی کرد.
مطهره احمدیان، مددجوی با استعداد کمیته امداد با حضور در رقابت‌های «کاراته وان جوانان» در استانبول ترکیه و کسب مدال نقره، نخستین مدال جهانی فدراسیون کاراته را در لیگ‌های جهانی پایه به دست آورد.
مطهره ۱۲ ساله حدود ۶ سال است که در رشته ورزشی کاراته مشغول فعالیت است. وی در حال حاضر در کلاس هفتم به تحصیل مشغول است و به همراه مادرش در منزلی اجاره‌ای در شهر خورزوق از توابع شهرستان برخوار اصفهان زندگی می‌کند.
وی که در کودکی سایه پدر را از دست داد، از همان زمان تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت و در حال حاضر نیز در کنار حمایت‌های خانواده، از خدمات این نهاد برخوردار است. 
مطهره توکل بر خدا، حمایت‌های مادر و همچنین گرمای نگاه آسمانی پدر را مهمترین رمز موفقیت خود می‌داند و می‌گوید: اگرچه در کودکی از نعمت وجود پدر محروم شدم اما همواره حضور پر محبتش را در کنارم حس کردم و همین روحیه باعث شد مشکلات و شرایط سخت زندگی خود برایم ساده و قابل تحمل شود. 
مادر این نوجوان خوش استعداد نیز با اشاره به خدمات کمیته امداد می‌گوید: اگر حمایت‌های این نهاد و نیکوکاران وجود نداشت، دخترم نمی‌توانست در تمرینات ورزشی و دوره‌های آموزشی شرکت کند و به مسابقات جهانی اعزام شود. این کمک‌ها مسیر رشد استعداد ورزشی را برای دخترم گشود تا بتواند در این رشته به صورت حرفه‌ای پیشرفت کند.
مطهره، دختر سختکوش ایران زمین با وجود شرایط سخت زندگی، با تلاش و پشتکار بسیار تاکنون در عرصه‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی کرده است.
وی از ابتدای ورود به ورزش کاراته در بخش کاتا، در سال ۹۵ رتبه اول کشوری در مسابقات خردسالان، در سال ۹۶ رتبه اول کاتای انفرادی استان اصفهان و رتبه اول کاتای تیمی کشور در مسابقات جام دهه فجر را کسب کرده است. همچنین در سال ۹۷ رتبه سوم کشوری در هفدهمین دوره جشنواره ورزشی بانوی قدسیان، در سال ۹۸ در شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ایران زمین رتبه دوم، در سال ۹۹ رتبه سوم مسابقات دختران رده سنی ۱۲ ساله جهانی، در مسابقات جام مدافعان سلامت نیز رتبه دوم قهرمانی دختران کشور و در خردادماه ۱۴۰۰ رتبه اول رده سنی نوجوانان استان را کسب کرده است.
این دختر نوجوان در آخرین رقابت‌ خود نیز که در مسابقات لیگ جهانی «کاراته وان» در رده‌های سنی پایه با حضور ۹۰۰ ورزشکار در استانبول ترکیه برگزار شد، در بخش کاتا انفرادی نونهالان، با ٢٢ نماینده از کشورهای مختلف دیدار کرد و در پایان به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.
گفتنی است؛ مطهره احمدیان، هم به عنوان نخبه ورزشی و هم به عنوان نخبه تحصیلی صاحب رتبه‌های ورزشی و علمی شده است.
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x