اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر حقوق بشر سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ایران سوریه را شریک راهبردی خود در منطقه می‌داند

ایران سوریه را شریک راهبردی خود در منطقه می‌داند

ایران سوریه را شریک راهبردی خود در منطقه می‌داند

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران، سوریه را شریک راهبردی خود در منطقه دانسته و به دقت تحولات منطقه و سوریه را دنبال می‌کند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خانه ملت، گروه اعزامی هیئت گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه به ریاست عباس گلرو در ادامه دیدار با مقامات سوریه با «بثینه شعبان» مشاور رئیس‌جمهور این کشور درباره تحولات منطقه، اوضاع پساداعش و همچنین ارتقاء سطح تعاملات و افزایش مناسبات گروه‌های دوستی پارلمانی بحث و تبادل نظر کردند.

عباس گلرو نایب نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – سوریه، با بیان اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی و علاقمندی مردم دو کشور به فرهنگ یکدیگر، بسط و گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی را حائز اهمیت دانست.

وی در همین راستا، با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران و تهاجم تکفیری‌ها و داعش به سوریه و حمایت همه‌جانبه دو کشور از یکدیگر، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در گذر زمان دوستان پایدار و پشتیبان در هیاهوی تحولات و بحران‌ها هرگز در شرایط سخت یکدیگر را رها نکرده‌اند.

گلرو با اشاره به موضوع رسانه، جنگ روایت‌ها و گفتمان‌ها در جامعه فراگستر کنونی تأکید کرد: توجه و تمرکز روی اندیشکده‌ها و امور فکری بین دو کشور ضروری است و ایران و سوریه برای ترسیم چشم‌انداز پیش روی، نیاز به ایجاد اندیشکده‌هایی برای حل و فصل نگرش‌های پیرامونی دارند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه تقویت مناسبات گروه‌های دوستی پارلمانی را هموارکننده مسیر در پیشبرد علاقمندی‌های دو کشور عنوان و تصریح کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های مشترک تسریع‌کننده تعاملات و تقویت‌کننده روابط فیمابین دولت‌ها هستند و تعاملات پارلمانی دو کشور در این زمینه پراهمیت است.

گلرو، توجه ویژه به حوزه اقتصاد را زیربنای تعاملات و مراودات عنوان و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که با ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی، دو کشور در دوران تحریم، حامی و پشتیبان یکدیگر باشند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره تحولات منطقه و سوریه نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، سوریه را شریک راهبردی خود در منطقه دانسته و به دقت تحولات منطقه و سوریه را دنبال می‌کند.

وی همچنین خواستار تقویت مناسبات دو کشور در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی و تجاری شد و عنوان کرد: جدیت و پیگیری در به فعلیت رسانیدن قراردادهای فی‌مابین باعث انتفاع مردم دو کشور و تقویت بنیه دفاعی و اقتصادی دو کشور خواهد شد.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه، سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی، تجار و بازرگانان در دوران پساداعش در سوریه را کمک به زیرساخت‌های این کشور بر شمرد و خواستار همکاری بیش از پیش سوریه با سرمایه‌گذاران ایرانی در این موضوع شد.

همچنین «بثینه شعبان» مشاور رئیس‌جمهور سوریه نیز با اشاره به دوران بحران سوریه و مبارزه ایرانیان همدوش سوری‌ها گفت: امروزه امنیت ملت سوریه مرهون دلاورمردی سوری‌ها و ایرانیانی است که در کنار هم به مبارزه با داعش و تروریسم پرداختند.

وی در همین راستا با یادیاز سپهبد شهید سلیمانی افزود: مردم، دولت و رئیس‌جمهور سوریه بر این باورند که جانفشانی ایرانی‌ها در گذر از بحران سوریه فراموش شدنی نخواهد بود و تاریخ حمایت ایران از ملت سوری را به خاطر خواهد سپرد.

مشاور رئیس‌جمهور سوریه، توجه ویژه به ابعاد اقتصادی فی‌مابین و تلاش در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی را مهم شمرده و خواهان توجه ویژه به این مقوله شد.

وی در پایان این دیدار، از مردم، دولت و رهبری ایران که حامی و پشتیبان ملت و دولت سوریه در شرایط سخت بودند تشکر و قدردانی کرد.

در این دیدار که در کاخ ریاست‌جمهوری برگزار شد، دیگر اعضای هیئت گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، شامل احمد حسین‌فلاحی نماینده مردم همدان، جعفر راستی نماینده شبستر، احمد آوایی نماینده دزفول و همچنین فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین نیز حضور داشتند که هرکدام به طرح دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مورد علاقه پرداختند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x