اجتماعی استان بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث سیاسی

شهر حلب با نقش تأثیرگذار شهید سلیمانی آزاد شد

شهر حلب با نقش تأثیرگذار شهید سلیمانی آزاد شد

شهر حلب با نقش تأثیرگذار شهید سلیمانی آزاد شد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در تعامل با روسیه با نقش تأثیرگذار سردار سلیمانی و پیوستن روسیه به عملیات بزرگ مبارزه با متجاوزین داعش را عملیاتی ساخت و حلب آزاد شد.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در سلسله نشست‌های مجازی مبنا که با موضوع حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، ضمن تشکر از دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری به واسطه مساعدت در برگزاری این نشست، گفت: در روزهای گذشته وبینارهای مؤثری از سوی مراکز مختلف اعم از دانشگاه تهران، مجلس و برخی اندیشکده‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به کلیدواژه‌های مطرح از سوی مقام معظم رهبری درباره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا، افزود: این کلیدواژه‌های پر تکرار، تأثیرگذار و دقیق توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است؛ از جمله اینکه حاکمان آمریکا به اسم حقوق بشر دنبال تأمین منافع آمریکا و غرب هستند یا اینکه به اسم دموکراسی، دخالت نظامی را دنبال می‌کنند و برنامه و روش اقدامات مداخله‌گرایانه آنها تا مرحله اشغال بخشی از خاک کشورهایی مانند عراق و افغانستان پیش رفته است یا اینکه آمریکایی‌ها به اسم مبارزه با تروریسم به بمباران روستاها، شهرها و مناطق مسکونی در برخی کشورها پرداختند.

امیرعبداللهیان در ادامه به برخی از تجارب عینی و میدانی خود در همین راستا اشاره کرد و گفت: بمباران هوایی یکی از مصادیق خشونت و توسل آمریکا به جنگ و کشتار است که به اسم مبارزه با تروریسم و حمایت از دموکراسی در برخی مناطق انجام داده است. آمریکایی‌ها زمانی به همین بهانه مبارزه با حزب بعث و رژیم صدام وارد خاک عراق شدند و در سال ۲۰۰۳ به اسم دموکراسی و مبارزه با رژیم بعث سراسر این کشور را اشغال کردند. همچنین برای مدیریت ناامنی‌ها در عراق به مداخلات نظامی در سطوح مختلف و استفاده از ابزارهای تروریستی و تروریست در خاک این کشور پرداختند.

وی ادامه داد: شاید ۱۰ سال پیش بیان این ادعا که تروریسم را آمریکا در عراق و منطقه ایجاد کرده، سخت بود اما بعد از مناظره ترامپ و کلینتون و طرح اقداماتی که آمریکا در عراق انجام داده، کاملاً مشخص شد که لایه‌های‌های امنیتی آمریکا در عراق فراتر از آن چیزی است که پنداشته می‌شد.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس یازدهم با یادآوری مدیریت ناامنی‌ها در عراق، تقویت تروریسم و همزمان پیگیری منافع آمریکا، گفت: برخی مقامات امنیتی وقت عراق در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ شاهد بودند که چگونه آمریکا خود بخشی از تروریسم است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل به نقش آمریکا در بروز و ظهور داعش اشاره کرد و گفت: یکی از مقامات عراقی در دیداری که داشتیم اذعان کرد که در یک اتاق فرماندهی اقدامات نیروهای داعش قابل مشاهده بود اما طرف‌های عراقی امکان برخورد با آنها را نداشتند، آنها اذعان داشتند که این تصاویر در آمریکا هم قابل رؤیت است و هر موقع مقامات آمریکایی دستور دهند ما می‌توانیم ورود کنیم و داعش را هدف قرار دهیم. اتفاقی که هیچگاه توسط آمریکا رخ نداد.

امیرعبداللهیان به جریان آزادسازی حلب و موصل اشاره کرد و گفت: حلب در زمان کوتاهتری نسبت به موصل آزاد شد زیرا آمریکا نقشی در آنجا نداشت لذا جمهوری اسلامی ایران به موازات تلاش‌های سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی در تعامل با روسیه با نقش تأثیرگذار سردار سلیمانی و پیوستن روسیه به عملیات بزرگ در سوریه، مبارزه با تروریسم و متجاوزین داعش را عملیاتی ساخت و حلب آزاد شد، اما در موصل به دلیل اینکه منتظر همکاری آمریکایی‌ها برای پیروزی بر داعش بودند، این کار با تاخیر انجام شد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x