اجتماعی استان اقتصادی تصاویر حوادث یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کشف ۹۰ درصدی مواد مخدر در مرزهای کشور

کشف ۹۰ درصدی مواد مخدر در مرزهای کشور

کشف ۹۰ درصدی مواد مخدر در مرزهای کشور

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر از مرزهای کشور انجام می‌شود گفت: برای ریشه کن شدن این بلای خانمان سوز لازم است همه کشورها متعهدانه اقدام به مبارزه کنند.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش خبرنگار مهر، سردار اشتری صبح امروز در نشست تخصصی «یاریگران زندگی-همکاری‌های فرابخشی و بین‌المللی-پیشگیری از اعتیاد» به مناسبت بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: متأسفانه روند افزایشی مصرف مواد مخدر در جهان نگران کننده است و واقعاً باید دستگاه‌های بین‌المللی و سازمان‌های مسئول مسئولانه پای کار بیایند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: باید با اراده و برنامه‌ریزی بیشتر و عزمی راسخ این مبارزه ادامه یابد و یک آسیب شناسی در سطح بین‌المللی صورت گیرد مبنی بر اینکه چرا با این همه سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مطالبه مردم جهان برای مبارزه با این بلای خانمان سوز بازهم روند رو به رشد مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست‌های کلان در خصوص مبارزه با مواد مخدر مسیر و راه روشن شده است، در فرمایشات مقام معظم رهبری هم به این موضوع مهم اشاره شده است و با سران قوا در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی پنج آسیب را ایشان مد نظر قرار دادند که در رأس آنها موضوع اعتیاد بود.

اشتری بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند این ادعا را کند که پیشتاز مقابله با مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از جرم بوده است اثبات این ادعا بیش از ۳۸۰۰ نفر از شهدایی هستند که در این راه شهید شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر داریم خاطرنشان کرد: بیشترین شهید و جانباز را در راه مبارزه با مواد مخدر داریم همچنین بیشترین کشفیات را نیز داریم البته به دلیل اینکه ما همجوار با کشور تولید کننده و توزیع کننده مواد مخدر هستیم با مشکلاتی رو به رو هستیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه ۹۰ درصد کشفیات ما در مرز است و اگر این مسئله توسط مرزها قابل کنترل نبود در شهرهای مختلف نمود پیدا می‌کرد، اما جمهوری اسلامی ایران هم برای در امان ماندن و سلامت مردم و جوانان خودش می‌کوشد و هم کشورهای دیگر.

اشتری تصریح کرد: اگر امروز همکارانمان و عزیزانی که در مرزها هستند با هدف رخت بستن این بلای خانمان سوز از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها تلاش نمی‌کردند تمام کشورها با این معضل بیش از پیش رو به رو بودند بنابراین تمام سامانه‌های بین‌المللی و همه کشورهایی که مواد مخدر به کشورشان می‌رفت باید قدردان زحمات جمهوری اسلامی ایران باشند.

اشتری گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است هر اقدام و مبارزه‌ای در این زمینه کنند یک کار بشر دوستانه است بنابراین کار ما نباید مختص کشور خودمان باشد و مبادی دیگر را در نظر نگیرد این اقدام خصوصاً در چرخه جدید و رویکرد دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری و اطلاع رسانی و موضوع درمان در اولویت قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه اقدام یاریگران بسیار اقدام خوبی است بیان کرد: اقدام یاریگران بسیار اقدام خوبی در این حوزه بوده است چراکه ما هر جا که از مردم در جمهوری اسلامی ایران استفاده کردیم موفق بوده‌ایم؛ سازمان‌های مردم نهاد، روحانیون، پیشکسوتان ورزش، هنرمندان و غیره باید پای کار بیایند و از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی اظهار کرد: ان‌شاءالله به همت همه عزیزان و بزرگواران، اصحاب رسانه و صدا و سیما و مرکز آموزش‌ها و کمک آنها برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز امید داریم که در سال‌های آتی شاهد کاهش بیشتر این مسئله و پیشگیری قوی‌تر با کمک همه مردم عزیز و سازمان‌های بین‌المللی باشیم.

اشتری خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که ما در این مقطع تحریم بودیم و نمی‌توانستیم از تجهیزات و فناوری روز استفاده کنیم و این گله‌مندی ما به سازمان‌های مربوطه باید رسانه‌ای شود اما با لطف و عنایت الهی و با تکیه بر دانش دانشمندان همه نیازهای خود را پاسخ داده‌ایم و امروزه ما هر دستگاه و تکنولوژی که لازم داشته باشم به یاری جوانان تأمین کرده‌ایم.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x