اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شمال فرهنگ و هنر مازندران مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر

حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور روز شنبه بیست و پنجم آبان‌ماه نود و هشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر با دکتر هادیانی ریاست دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،دراین نشست دکتر مهرناز آزاد با تشکر از مسئولان دانشگاه و هماهنگی این جلسه گفت: یکی از بزرگترین دغدغه های ایشان راه اندازی مراکز آموزشی و پژوهشی در مجامع ادبی کشور بصورت آکادمیک و علمی است و این ممکن نخواهد بود مگر آنکه دست دردست مراکز آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها بگذارند و کمیته های پژوهش و آموزش را با حضور متخصصان این حوزه راه اندازی نموده و حرکت تازه ای در مسیر پیشرفت علمی مجامع ادبی کشور رقم بخورد.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با اشاره به اینکه ایجاد قطب های ادبی در چند استان کشور که ظرفیت‌های ویژه دارند می تواند حرکت  های فرهنگی خوبی را در حوزه ادبیات شکل ببخشد، ابرازامیدواری کرد که همکاری مراکز دانشگاهی با مجامع ادبی می‌تواند حرکت‌های فرهنگی و هنری مجامع را بخصوص در بخش آموزش و پژوهش بسیار علمی‌تر نماید و این قطب‌ها را شناسایی و علمی و تخصصی توانمندسازی شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر نیز با ابراز خرسندی از حضور دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور در دانشگاه آزاد واحد قائمشهر گفت، این دانشگاه باداشتن ظرفیت های بالایی مانند هیئت علمی، منابع انسانی و فضاهای آموزشی و فضاهایی برای برگزاری نشست های تخصصی و همایش ها می تواند به نحو شایسته ای با مجامع ادبی کشور همکاری نماید.

دکتر رضا فرصتی افزود: نگاه ما یک نگاه ملی است و ما توان آن را داریم تا کنگره های ادبی ملی را با مشارکت مجامع ادبی برگزار کنیم.

وی افزود، فرهنگ، تاریخ و ادبیات ایران هویت ما هستند و ما از انجام هیچ فعالیتی در مسیر اعتلای آن نخواهیم گذشت.

دکترعلی عباس زاده معاونت پژوهشی دانشگاه نیز با اعلام آمادگی با مجامع ادبی کشور گفت: با همه توان و در هر زمینه ای که نیاز به همکاری و حمایت حوزه پژوهش باشد با این حرکت ملی و فرهنگی همراهی خواهند نمود.

دکتر حبیب اسماعیلی رئیس باشگاه پژوهشی جوان نیز با اعلام همکاری از این حرکت فرهنگی بزرگ گفت: باتوجه به ظرفیت بالای هیئت علمی و نیروی انسانی می توان با توجیه اساتید بخصوص در حوزه ادبیات و پژوهش حرکت های بسیار ارزنده بصورت کنگره های ملی برگزار نموده و در سطح کشور همراه با مجامع ادبی حرکت های فرهنگی خوبی را رقم بزنیم.

دکتر حسن خانی دبیر انجمن ادبی ونداد نیز با توضیح درمورد ظرفیت های موجود در انجمن ادبی ونداد و ظرفیت های فرهنگی و ادبی قائمشهر پیوستن دانشگاه آزاد واحد قائمشهر را به مجامع ادبی کشور چشم اندازهای خوبی را از طریق ایده های ناب خود در انجمن ادبی ونداد قائمشهر برای آینده ادبیات استان مازندران پیش بینی نمود و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد یک تیم تخصصی که ترکیبی از هیئت علمی و پژوهشی دانشگاه ها و متخصصان و صاحب نظران مجامع ادبی است می توان حرکت تازه ای را در حوزه ادبیات کشور شکل بخشید.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x