اجتماعی استان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر

آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از ۱۶ آذر

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص اعلام تاریخ ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۹۹ ثبت‌نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از روز شنبه ۱۶ آذرماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد. آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

بر اساس مصوبه دائمی شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند با توجه به نمره کل اکتسابی، اولویت کد رشته‌های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط از کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ آغاز شد و این روند برای آزمون‌های کارشناسی ارشد ادامه دارد.

طبق تبصره گزینش نهایی در تمام رشته‌های تحصیلی طبق ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعات کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸، ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر مورد پذیرش دانشگاه‌ها قرار گرفتند که این ظرفیت بدون احتساب دانشگاه آزاد است. در آزمون سال ۹۸ ظرفیت پذیرش در کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، هفت درصد کاهش داشت که دلیل آن اعمال افزایش کیفیت در این دوره تحصیلات تکمیلی بود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x