اردبیل اصفهان تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شمال فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در استان اردبیل با دبیران انجمن های ادبی دیدار و گفتگو کرد

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در استان اردبیل با دبیران انجمن های ادبی دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دکترمهرناز آزاد شنبه ۱۲مردادماه باحضور در اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی اردبیل بادبیران انجمن های ادبی استان دیدار و روند فعالیت و مشکلات آنها را مورد بررسی قرارداد.
در این دیدار ناصر اسحاقی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از حضور دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور دراستان اردبیل اظهار امیدواری کرد که حضور ایشان در اردبیل شهر شعر و شمع و شیخ و شور و سرزمین عرفای نامدار کشور برای انجمن های ادبی موجب برکت گردد.
آقای محمد پور معاون فرهنگی اداره کل ارشاد نیز با اظهار خوشحالی از حضور مهرناز آزاد درجمع فرهیختگان ادبی استان اردبیل ، ضمن ارائه گزارشی از حمایت ها وپیگیری های آن اداره کل در تسهیل فعالیت های انجمن های ادبی گفت: امیدواراست به زودی شرایط بهتری برای فعالیت انجمن های ادبی بخصوص در مورد برگزاری جشنواره ها و چاپ و نشر کتاب و بخصوص آموزش شعر و داستان در حوزه ادبیات بومی هر منطقه برنامه های جامعی پیشنهاد گردد.
وی افزود کتاب تذکره شعرای آئینی ۱۵۰سال گذشته استان مدت هاست آماده چاپ است اما هنوز موفق به چاپ آن نشده اند.
اکبرآذرنیا دبیرمنتخب انجمن های ادبی استان اردبیل نیز با ارائه‌ی گزارش عملکرد خود در سه ماهه اول سال خواست تا دبیر مجامع ادبی کشور به مناطق دورافتاده نگاه ویژه ای داشته باشد.
تعدادی از دبیران استان نیز با طرح مشکلاتی از جمله نداشتن مکان مناسب برای برگزاری نشست ها ،نبود منابع مالی برای برگزاری همایش ها و چاپ و نشر کتاب های شاعران و داستان نویسان از دبیر مجمع کشوری خواستند تا علاوه برشناسه دارکردن انجمن ها، هنرمندان را نیز شناسه دار کنند تا از آنها حمایت گردد.
دکتر مهرناز آزاد نیز با ابراز خشنودی از حضور در شهر شیخ صفی الدین اردبیلی عارف نامدار کشور گفت: تلاش می کند تا از طریق برقراری ارتباط با ادارات کل آموزش و پرورش و دانشکده های ادبیات هر استان مشکل آموزش انجمن ها را حل کند.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور افزود، برای شناسه دارشدن هنرمندان در وزارت ارشاد کافی است از طریق سایت وزراتخانه وارد قسمت درجه هنری شوید و با بارگذاری سوابق و مدارک هنری خود از یک تا پنج درجه هنری دریافت کنید.
مهرناز آزاد در ادامه افزود برای حمایت بیشتر می توانید با بارگذاری اطلاعات خود در صندوق حمایت از هنرمندان نام نویسی نموده و چنانچه دارای یک اثر چاپ شده باشید از حمایت های آن برخوردار گردیده واگر بیش از یک اثر چاپ شده داشته باشید بیمه خواهید شد و البته اگر بیش از سه اثر چاپ شده داشته باشید بیمه تکمیلی هم شامل حال شما خواهد شد و درآینده می توانید از خدمات بازنشستگی این صندوق برخوردار گردید.
وی در ادامه افزود تلاش می کند تا تذکره شعرای آئینی ۱۵۰سال گذشته استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفته و از طریق جذب حامیان مالی علاقمند به حوزه ادبیات چاپ و نشر گردد.
دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور در پایان ازاداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی اردبیل خواست تا با در اختیار گذاشتن فضایی برای تشکیل خانه انجمن های ادبی استان آنها رادر انجام فعالیت هایشان یاری نمایند تا بتوانند به عنوان ستاد و محل تجمع و همچنین حضور روزانه دبیر استان درآن بهتربا هم تعامل داشته باشند.
آقای محمدپور نیز ازاین پیشنهاد استقبال نمود و گفت به زودی محلی را در اختیار دبیر منتخب انجمن های ادبی به عنوان خانه این انجمن ها قرار خواهد داد.
الهه کمالی
انتهاب حبر/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x