اجتماعی استان اقتصادی فرهنگ و هنر

برنامه عملیاتی نظارت بر واحدهای سورت و بسته‌بندی و مدیریت عرضه و صادرات محصولات گل‌خانه‌ای استان اصفهان تدوین و اجرا می‌شود

برنامه عملیاتی نظارت بر واحدهای سورت و بسته‌بندی و مدیریت عرضه و صادرات محصولات گل‌خانه‌ای استان اصفهان تدوین و اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

🔹جلسه بررسی نحوه نظارت بر واحدهای سورت و بسته‌بندی و مدیریت عرضه و صادرات محصولات گل‌خانه‌ای استان اصفهان با حضور رییس و مدیران سازمان، مدیر حفظ نباتات، مدیر صنایع کشاورزی و نماینده مدیریت امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه گل‌خانه‌داران استان در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در محل سازمان برگزار شد.

🔸مهدی تقی‌پور رییس سازمان در این جلسه با اشاره به این‌که تولید محصولات گل‌خانه‌ای در استان اصفهان مبتنی بر دانش و فناوری‌های روز صورت می‌پذیرد اظهار داشت، در حال حاضر بیش از ۸۴درصد واحدهای تولید محصولات گل‌خانه‌ای استان از مسوول فنی استفاده می‌کنند و بیش از ۸۶درصد کل شناسنامه‌های واحدهای تولید محصولات گل‌خانه‌ای کشور در استان اصفهان صادر شده است که نشان از نهادینه شدن فرهنگ دانش‌محوری در تولید در بین بهره‌برداران این بخش و تعهد مسوولان فنی نظام گل‌خانه‌ای در انجام وظایف حرفه‌ای و مهندسی خود می‌باشد.

🔹رییس سازمان افزود علی‌رغم دانش‌محور شدن تولید در واحدهای گل‌خانه، در حوزه فرایندهای پس از تولید به ویژه در واحدهای سورت و بسته‌بندی و مدیریت عرضه و صادرات محصولات گل‌خانه‌ای در سطح کشور شاهد ضعف‌ها و نا به سامانی‌هایی هستیم که جز با استفاده از دانش و فناوری و نیروی کارشناسی کارآزموده قابل رفع نخواهد بود. تقی‌پور تاکید کرد با توجه به بروز برخی مشکلات که طی ماه‌های گذشته در صادرات محصولات گل‌خانه‌ای به وجود آمد، در حال حاضر ضرورت استفاده از دانش برای واحدهای مدیریت صادرات محصولات گل‌خانه‌ای محرز شده است و واحدهای سورت و بسته‌بندی و صادرات در حال تجهیز و استقرار بخش کنترل کیفیت در مجموعه خود هستند که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز از این اقدام پشتیبانی خواهد کرد.

🔸تقی‌پور تاکید کرد باید از فعالیت واحدهای سورت و بسته‌بندی غیرمجاز در سطح استان و کشور جلوگیری به عمل آید چراکه فعالیت این واحدهای فاقد مجوز علاوه بر اجحاف در حق تولیدکننده از نظر اقتصادی، تبعاتی نظیر خدشه‌دار شدن برند محصولات گل‌خانه‌ای کشور را در سطح بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

🔹سید حسین کشفی مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان در این جلسه با اشاره به این‌که ۱۲۵ واحد سورت و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در سطح استان اصفهان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، آمادگی سازمان جهادکشاورزی را برای لزوم معرفی مسوول فنی در زمان صدور مجوز این واحدها اعلام کرد.

🔸محمودرضا افلاکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان نیز ضمن تاکید بر ضرورت ورود و خروج کلیه محصولات گل‌خانه‌ای به واحدهای سورت و بسته‌بندی صرفاً با ارایه شناسنامه تولید که توسط مسوولان فنی در سامانه سانکا ثبت می‌شود افزود، در حال حاضر کلیه محموله‌های صادراتی توسط ۳ کلینیک گیاه‌پزشکی کد دار قرنطینه‌ای موجود در استان اصفهان پایش و تایید می‌شود که اقدام شاخصی به شمار می‌آید. وی افزود مدیریت حفظ نباتات استان در کنار بخش غیردولتی است و از ظرفیت‌های فنی و اجرایی این بخش استقبال خواهد کرد.

🔹مجتبی براآنی مدیرعامل اتحادیه گل‌خانه‌داران استان اصفهان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات این اتحادیه، نظارت مستمر بر واحدهای سورت و بسته‌بندی محصولات گل‌خانه‌ای را اقدامی در جهت حمایت از تولیدکنندگان برشمرد و ابراز امیدواری کرد فرصت همکاری ایجاد شده در این جلسه گام موثری برای بهبود شرایط پس از تولید محصولات گل‌خانه‌ای در استان اصفهان باشد.

🔸در این جلسه مقرر شد نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت حفظ نباتات، مدیریت صنایع کشاورزی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی و اتحادیه گل‌خانه‌داران استان اصفهان نسبت به تهیه برنامه عملیاتی نظارت بر واحدهای سورت و بسته‌بندی و مدیریت عرضه و صادرات محصولات گل‌خانه‌ای اقدام کرده تا پس از تصویب در ستاد گل‌خانه‌ای استان به اجرا درآید.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x