اجتماعی اصفهان چندر رسانه حوادث مرکزی

یشتر تصادفات موتورسیکلت را می توان عدم توانایی در کنترل سرعت و نداشتن مهارت کافی دانست .

رییس راهنمایی رانندگی اردستان گفت: طی بررسی های به عمل آمده تعداد قابل توجهی از تصادفات موتورسیکلت را میتوان عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه به ویژه افراد کم سن و سال را دانست.

سرگرد مجتبی حسین زاده در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز،اظهار کرد: بررسی های به عمل آورده شده تعداد قابل توجهی از تصادفات موتورسیکلت را میتوان ناشی از عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و یا عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از نداشتن مهارت کافی بویژه افراد کم سن و سال و افراد مسن دانست و در صورتیکه موتور سیکلت در اختیار این افراد قرار نگیرد تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات می‌باشد.

وی افزود‌:تعداد زیادی از کاربران که فاقد صلاحیت، خود توانایی استفاده از موتورسیکلت را ندارند اقدام به جابجایی بارهای غیر متعارف و سرنشین اضافه می نمایند که تهدیدات و تصادفات این وسیله را دوچندان می کند.

حسین‌زاده یادآور شد:نیاز است با همکاری سایر فرهنگ یاران ترافیک و افراد تاثیرگذار اقدام به ارتقاء فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه پرکاربرد را افزایش داد.

وی تصریح کرد:‌با توجه به تعطیلی مدارس و مساعد بودن آب هوا استفاده کردن از این وسیله نقلیه پرکاربرد خود باعث افزایش تردد با این وسیله نقلیه شده که به تبع باعث افزایش تصادفات میباشد

رئیس راهور اردستان با توجه به وظیفه ذاتی پلیس که همان کنترل عبور و مرور بوده،تاکید کرد:پلیس راهنمایی و رانندگی بر آمادگی خود را جهت آموزش و فرهنگ ترافیک در مساجد ادارات و کانون های فرهنگی را دارد.

وی در خاتمه به والدین توصیه کرد که از در اختیار قرار دادن موتور سیکلت به فرزندانی که فاقد گواهینامه بوده خودداری کرده و همچنین اوقات فراغت این قشر آینده‌ساز را مدیریت نماید.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x