اصلاح فرآیند تولید کود کمپوست با هدف ارتقای کیفیت محصول

اصلاح فرآیند تولید کود کمپوست با هدف ارتقای کیفیت محصول

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای طرح اصلاح فرآیند و تعمیرات اساسی در دستگاه سرند خطوط تولید کود کمپوست خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: در شهر اصفهان روزانه حدود ۹۰۰ تن پسماند تولیدی شهروندان به کارخانه کود آلی منتقل می‌شود که با پردازش حدود ۶۰۰ تن مواد آلی، کود کمپوست با کیفیت جهت عرضه به کشاورزان و استفاده در فضای سبز شهری تولید می‌شود.

وی اجرای طرح اصلاح فرآیند و بازسازی دستگاه سرند خطوط تولید کود کمپوست را از دیگر اقدامات مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در راستای جلب رضایت مشتریان و افزایش کیفیت کود کمپوست تولیدی برشمرد و افزود: تعمیرات اساسی این دستگاه پس از حدود ۱۰ سال توسط متخصصان داخلی سازمان انجام و باعث افزایش ظرفیت اسمی تولید کود کمپوست و حذف ناخالصی از کود تولیدی شده است.

ساکتی میزان تولید کود کمپوست را ۱۵۰ تن در روز اعلام کرد و توضیح داد: کود کمپوست از بیش از سه دهه قبل در فضاهای سبز شهری اصفهان استفاده می‌شده و اکنون تولید این محصول در بازه زمانی چهار ماهه به روش هوازی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای کود کمپوست به عنوان یک کود ارگانیک، اضافه کرد: کود کمپوست تولیدی در این سازمان دارای گواهینامه استاندارد است، عوامل بیماری‌زا، بذر علف هرز، تخم حشرات و همچنین اثرات مخرب کودهای شیمیایی را ندارد و استفاده از آن موجب بهبود عملکرد و رشد گیاه می‌شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x