رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:در سطح ملی باید شرایط مناسبی را برای کسب و کار فراهم کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:در سطح ملی باید شرایط مناسبی را برای کسب و کار فراهم کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز،سید مسعود میرکاظمی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردستان اظهار داشت:نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود و دغدغه همه مدیران در سطح کشور باید موضوعات اشتغال جوانان،استفاده بهینه از منابع و مولد سازی منابع باشد.
وی افزود:ما باید سعی کنیم تولید را بالا ببریم و بازار هدف را هم به دست بگیریم همچنین مسیر را برای سرمایه گذاری هموار کرده و موانع پیش روی مردم نیز باید حذف شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به دو برابر شدن گاز در کشور،خاطرنشان کرد:سال گذشته حدود ۴ونیم تا ۵ درصد رشد اقتصادی را داشتیم ولی مصرف انرژی خیلی بالاتر است که نشان می دهد منابع به درستی استفاده نمی شود و این منابع متعلق به مردم است که دولت ها باید از آن مراقبت کنند.
میرکاظمی با اشاره به وجود ثروت و پول در کشور،تصریح کرد:دولت قبل در طی ۸ سال ۲هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است که ما اوج ناکارآمدی را شاهد بودیم همچنین سفره مردم نیز کوچک‌تر شده است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد:در سنوات گذشته برای کاهش هزینه ها خلق پول می کردند که این استقراض باعث افزایش نقدینگی و ایجاد تورم می شود ما با کاهش هزینه ها موفق شدیم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای کارهای عمرانی کمک داشته باشیم.
وی ادامه داد:در کنار منابع مالی داشتن برنامه مهم است و باید این اقدامات را در زندگی مردم اثربخش کرد و شاهد رشد اقتصادی و کاهش تورم و افزایش بهره وری باشیم.
میرکاظمی تاکید کرد:منابع در کشور زیاد است اما به خوبی از آن استفاده نمی شود و عمدتا اقشار مرفه استفاده می کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد:در سطح ملی باید شرایط مناسبی را برای کسب و کار فراهم کنیم همچنین نباید سرمایه گذار را فراری دهیم.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x