اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حجت الاسلام مهروی پور: برنامه های ارزشی در نوروز اصفهان کمرنگ بود

حجت الاسلام مهروی پور: برنامه های ارزشی در نوروز اصفهان کمرنگ بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان از این که برنامه های نوروزی با محتوای ارزشی در مجموع برنامه های اصفهان در ۱۴۰۱ کمرنگ است، انتقاد کرد و گفت: مردم اصفهان همواره مردمی مومن و انقلابی بوده که در تمام عرصه های مذهبی و ملی حضوری پر شور داشته و اکنون از متولیان فرهنگی شهر نیز توقع دارند فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی را در این شهر حفظ و حراست کنند و آن را زنده نگه دارند.
حجت الاسلام والمسلمین مهروی پور با بیان این که در ایام نوروز زحمت زیادی برای آماده کردن و زیبا سازی شهر کشیده شد، ولی بویی از ترویج فرهنگ ایثار در این برنامه ها استشمام نمی شود، اظهار کرد: متاسفانه نه تنها برخی برنامه های ارزشی در میان برنامه های فرهنگی شهر در نوروز ۱۴۰۱ کمرنگ بود که باید گفت برخی از این برنامه ها که در این مدت در اصفهان اجرا شد، هیچ سنخیتی با روح معنوی اصفهان و فرهنگ بالای مردم شهیدپرور این شهر نداشت.
وی با انتقاد از این که نشان بارزی از شهدا در اصفهان در این مدت به نمایش در نیامد، تصریح کرد: بنده چند مرتبه متذکر شدم و ای کاش متولیان فرهنگی شهر به اندازه نشان هایی که در یکی از میادین شهر به صورت رنگی، زیبا و مفهومی کار کردند، برای شهدا و افتخار های بی بدیل این شهر هم کار می کردند که اینگونه شهدا در زادگاه خودشان مظلوم واقع نشوند.
مهروی پور به اجرای برنامه هایی مانند برگزاری نماز جماعت در چند نقطه کلیدی شهر توسط پایگاه های بسیج و شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: این برنامه که اتفاقا با استقبال شهروندان و میهمانان نوروزی نیز مواجه شد خوب بود، ولی کافی نبود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که در اولین فرصت وضعیت برنامه های فرهنگی نوروز در شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی خواهد شد، اضافه کرد: شهدا افتخار ایران عزیز اسلامی هستند و نیازی به نشان و اِلمان نداشتند و آن ها با خدای خویش معامله کردند، ولی زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار و ایثارگری وظیفه ما است تا این فرهنگ به نسل های آینده منتقل شود که یکی از کوچکترین کارهایی است که می توانیم در این زمینه انجام دهیم.
وی بیان کرد: یکی از کارهای موثری که می توانستیم انجام دهیم، این بود که در فرصت استثنائی نوروز که اصفهان به مهمانخانه ایران تبدیل می شود، یکسری اقدامات ارزشی را در دستور کار خود قرار دهیم، ولی به راحتی این فرصت را از دست دادیم.
مهروی پور افزود: وقتی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سخن به میان می آوریم، برخی می گویند این موضوع در حال انجام است و به چند برنامه سطحی و متداول در سطح شهر اشاره می کنند که در همه ایام سال و به طور معمول انجام می پذیرد، این در حالی است که تاکنون چندین نفر از خانواده شهدا به ما گفته اند ای کاش مدیران فرهنگی شهر تنها به اندازه بخشی از دغدغه ای که برای زیبا سازی شهر با نمادهای مختلف و خوش رنگ و لعاب داشتند، برای شهدا هم دغدغه داشتند و این حرف درستی است که بنده به رغم تذکراتم بابت این موضوع از محضر مردم شریف اصفهان معذرت خواسته وطلب حلالیت می کنم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خاطرنشان کرد: شهدا سمبل عزت و شرف هستند و در تمام طول تاریخ، جایگاه ویژه و خاصی دارند که حتی یاد و خاطره آن ها نیز به کشور قدرت و به هموطنان قوت می بخشد و نباید گذاشت برخی با سهل انگاری و برخی دیگر به عمد این یادها و خاطرات را کمرنگ کنند.
بنا بر این گزارش، نوروز ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان برنامه های متعدد فرهنگی را برای شهروندان و میهمانان نوروزی تدارک دیده بود که به دلیل عدم توجه شایان به مسائل ارزشی در این برنامه ها، مورد انتقاد طیف ارزشی شهر اصفهان قرار گرفت.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x