اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج

کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

زنی که با سوء استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با وعده ازدواج اعتماد شاکی را جلب کرده و مبلغ ۳۸میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بودتوسط مأموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر شناسایی ودستگیر شد.
 
سرهنگ”غلامرضا براتی” فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مورد سؤاستفاده یک زن در فضای مجازی قرار گرفته و این زن از او کلاهبرداری کرده است ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.
وی اظهار داشت : شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با زنی آشنا شده که باترفند ازدواج از من درخواست پول کرد و من هم مبلغ ۳۸ میلیون ریال به حسابش واریز کردم، بعد متوجه شدم تلفنش را جواب نمی دهد و از من سوء استفاده کرده است.
سرهنگ “براتی ” در ادامه تصریح کرد: مأموران پلیس فتا با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمه را شناسائی و طی هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیری کردند که در مواجه با شاکی به جرم خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به عموم شهروندان توصیه کرد : یکی از ترفندهای کلاهبرداری‌ اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند. پس به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگوهای اینترنتی با افرادی که آنها را نمی شناسید ارتباط برقرار نکنید.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x