اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تلاش و حرکت هوشمندانه و همسوی مردم و مسئولین، زمینه ساز حل مشکلات موجود است

تلاش و حرکت هوشمندانه و همسوی مردم و مسئولین، زمینه ساز حل مشکلات موجود است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان فلاورجان با ریاست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان فلاورجان با بیان اینکه عدالت، آرمانی مقدس، دینی و الهی است؛ برقراری عدالت در جامعه را یکی از رسالت های مهم پیامبران الهی و ائمه معصومین صلوات الله علیه دانست و افزود: قدمت عدالت به اندازه سابقه آفرینش انسان توسط پروردگار عالمیان است.
محمد حسین آقایی با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم، مردم و تمام مؤمنین را به رعایت عدالت فرمان داده است، افزودند: یکی از آموزه های مهم دینی در همه ابعاد زندگی بشری که در قرآن کریم، متون دینی و فقهی از آن سخن به میان آمده است همان عدالت و اجرای آن است. پیامبران الهی، ائمه معصومین صلوات الله علیه و علمای اسلام بر همین اساس به اجرای عدالت در جامعه پرداختند و جان عزیزشان را فدای بر پایی آن نمودند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین، حضرت امام علی علیه السلام به عنوان اسوه تقوا برای اجرای عدالت در جامعه به شهادت رسیدند و این نشان دهنده اهمیت برقراری قسط در جامعه اسلامی است.
این مقام مسئول، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام امت با الهام از قرآن و آموزه‌های دینی جهت برقراری عدل و اجرای عدالت شکل گرفت و امروز نیز در سایه رهبری حکیمانه مقام معظّم رهبری مدظله العالی به سمت دستیابی به اهداف الهی و متعالی خود در حال حرکت است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، دایره شمول حقوق عامه را وسیع دانست و تصریح کرد: حقوق عامه در حقیقت در برگیرنده تمام ابعاد و نیازمندی‌های مردم است. انسان امروزی بیش از گذشته تشنه عدالت و احیای حقوق عامه می‌باشد به همین دلیل دستگاه قضایی به عنوان متولی اصلی اجرای عدالت جهت ایجاد بسترهای زندگی سالم و ایمن برای شهروندان و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه تلاش می نماید.
ایشان، استفاده از هوای پاک و سالم را حق طبیعی و قانونی شهروندان عنوان نمود و ادامه داد: خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی ها در سراسر کشور به ویژه فلات مرکزی ایران از یک سو و ضعف مدیریت در توزیع عادلانه آب طی سال های اخیر از سوی دیگر موجب تغییر در چرخه زیست محیطی و ایجاد بحران هایی همچون کم آبی و افزایش آلایندگی هوا در سطح کشور شده است.
آقایی، فرهنگ سازی بین آحاد جامعه و تلاش برای از میان برداشتن چالش ها و موانع در مسیر مسائل اساسی مردم به ویژه موضوعات مربوط به محیط زیست، آب و آلاینده ها را یکی از مهمترین، وظایف مسئولین دانست و افزود: رفع این چالش‌ها و حل مسائل مرتبط با آن نیازمند حرکت شتابان توسط دستگاه‌های متولی و همکاری همه جانبه مردم است.
وی به تعامل هرچه بیشتر مسئولین با علماء، دانشگاهیان و حرکت جهادی جهت حل مشکلات موجود شهرستان تأکید نمود و تصریح کرد: مردم و مسئولان، عضو واحد جامعه هستند و تلاش و حرکت هوشمندانه و هم سوی آنان می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات موجود و دستیابی به اهداف مقدس انقلاب اسلامی در ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان در خاتمه این جلسه، مصوباتی راجع به موضوعاتی همچون کاهش آلایندگی ها و سه جرم اولویت دار شهرستان تصویب نمود.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x