اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حوادث شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

توضیحات رئیس پلیس راه اصفهان در خصوص رانندگی در شرایط مه گرفتگی

توضیحات رئیس پلیس راه اصفهان در خصوص رانندگی در شرایط مه گرفتگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راه استان گفت: هنگام مه گرفتگی میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.
سرهنگ اصغر زارع بیان داشت: با توجه به بارش باران و لغزنده بودن جاده ها، لازم است رانندگان وسایل نقلیه ، با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.
رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: رانندگان باید توجه داشته باشند، هنگام مه گرفتگی میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.
سرهنگ زارع بیان داشت: لازم است تجهیزاتی مثل، چراغ های خودرو، چراغ های مه شکن، برف‌پاک‌کن، بخاری و … که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص گردند.
این مقام انتظامی به رانندگان توصیه کرد: حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم ، درزمان بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه های خشک باشد چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x