اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی کارفرمای جعلی به بهانه تولید اسکاچ در منزل

کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی کارفرمای جعلی به بهانه تولید اسکاچ در منزل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینکه با هدف خرید دستگاه تولید اسکاچ ظرفشویی و واریز وجه آن به حساب فرد آگهی دهنده از آنها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه دستگاهی دریافت نکرده اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص گردید که متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت های واسطه گر و تبلیغات اغوا کننده مبنی بر درآمد تضمینی و خرید محصولات آنها، افراد جویای کار را ترغیب به واریز وجه خرید دستگاه تولیدی کرده است.

وی افزود: متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ ۴۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت خرید دستگاه دریافت که در نهایت مشخص گردید تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی پس از مسدودسازی کارت های مقصد متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه، بسته بندی و تولید محصولات و … هستند، جعلی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه های پرداخت اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x