اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه مرکزی

سید رضا سجودی : ۸۸۰ کارشناس رسمی به ظرفیت دادگستری استان اصفهان اضافه شده است

سید رضا سجودی : ۸۸۰ کارشناس رسمی به ظرفیت دادگستری استان اصفهان اضافه شده است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری: ۸۸۰ کارشناس رسمی به ظرفیت دادگستری استان اضافه شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته برای ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمت به مردم، حدود ۴۳۴ همکار اداری و ۶۶ همکار قضائی به مجموعه مراجع قضائی استان اضافه شد.

بگفته سید رضا سجودی، براساس تمهیدات سند تحول قضایی، سعی شده است تا بدنه دادگستری با مراجع علمی ارتباط هدفمندی برقرار کند: در این راستا با دانشگاه‌های کاشان، اصفهان و نجف‌آباد تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است و عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های پیام نور و خوراسگان نیز در آینده انجام می‌شود.

این مقام مسئول به برگزاری نشست‌های علمی- پژوهشی ماهانه با مراجع علمی اشاره داشت که این جلسات به منظور  بررسی موضوعات اصلی اجتماعی پیش بینی می شود که بیشتر این جلسات تاکنون به موضوع خانواده پرداخته است. همچنین تلاش شده محتوای نشریات قوه قضائیه در استان اصفهان از نظر کیفی ارتقاء یابد. شورای اطلاع رسانی نیز تشکیل گردیده که با کمک آن اخبار و اطلاعات در سطح وسیع تری منتشر شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی، گفت: با آغاز فعالیت این ستاد پیش از انتخابات، میزان این تخلفات تا حد زیادی کاهش یافته است.

 سجودی درباره جلسات شورای پیشگیری از تخلفات، جرائم و آسیب‌های اجتماعی و تشکیل آن براساس مسائل مهّم روز به صورت هر سه ماه یک بار سخن گفت و در ادامه سامانه‌های تلفنی ۱۲۹ و سجام را پل ارتباطی جهت ایجاد ارتباطات مردمی برای پیشگیری از وقوع جرائم عنوان کرد.

سجودی با بیان اینکه مباحث حاشیه نشینی، اعتیاد، ازدواج، طلاق، فرزندان و ازجمله مواردی است که به صورت تخصصی در پژوهش های انجام شده مورد بررسی و پیگیری قرارگرفته است، عنوان کرد: برای افزایش سطح تاب آوری اجتماعی تحقیقی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد کارشناسان، وکلا و مشاوران خانواده افزایش قابل توجه داشته است، افزود: امسال حدود ۱۰۰ مشاور پروانه گرفته و مشغول به فعالیت شده‌اند و علاوه بر کارشناسان مرکز کارشناسان قوه قضائیه در استان اصفهان تعداد ۸۸۰ کارشناس رسمی با همت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان به ظرفیت دادگستری استان اضافه شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستریبا بیان اینکه اجرای طرح میانجیگری در حال پیگیری است، اضافه کرد: رصد کمیسیون‌های شبه قضائی نیز در دستور کار است که لازم است مردم نیز در این زمینه با دستگاه قضائی همکاری داشته باشند.

سجودی درباره مجازات‌هایجایگزین‌های حبس نیز گفت: سیستم قضائی اعمال این مجازات‌ها را به عنوان سیاست اصلی خود قرار داده است. در شهرستان اصفهان در سال گذشته، ۱۰ رأی حبس به جزای نقدی روزانه، دو هزار و ۲۳۷ رأی به جزای نقدی کلی و ۱۲ رأی به دوره مراقبت‌های ویژه اختصاص یافته که لازم است این میزان در سال جاری ارتقاء یابد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x