اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

شهردار اصفهان :حرم زینبیه مرکز گردشگری زیارتی در ایران می شود / مترو از ایستگاه دارک، فعالیت خود را آغاز کرده است

 شهردار اصفهان :حرم زینبیه مرکز گردشگری زیارتی در ایران می شود / مترو از ایستگاه دارک، فعالیت خود را آغاز کرده است

بهره برداری از خیابان منتظرالمهدی (عج ) شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان

مراسم افتتاحیه پروژه های منطقه ۱۴شهرداری اصفهان بعدازظهر امروز شنبه ، دوم شهریورماه با حضور قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و علیرضا نصراصفهانی رییس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. در این مراسم افتتاحیه نوروزی ، شهرداراصفهان و علی شمسی مدیر منطقه ۱۴ اصفهان، و علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان ،مراسم بهره برداری از خیابان منتظرالمهدی (عج) نزدیک حرم زینبیه با هزینه ای بالغ بر ۱۶۸ میلیارد ریال افتتاح گردید .

 

همچنین در این مراسم از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی با زیر بنا ی ۱۳۰۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۲۰۸ میلیارد ریال در منظقه ۱۴ شهرداری اصفهان کلنگ زنی انجام شد. در این مراسم افتتاح که با حضور پررنگ شهروندان منطقه ۱۴ همراه بود ، قدرت الله نوروزی اظهار کرد: حضور پرشور شهروندان در این برنامه نشان دهنده حمایت آنان از مسئولان است و ما از این مهم بسیار خرسندیم.

 

 

نوروزی ادامه داد : اعضاء شورای اسلامی شهر برای احترام به مردم منطقه ۱۴ در این برنامه شرکت کرده اند و از نزدیک با مردم به گفت و گو پرداختند چرا که این مردم استحقاق بهترین خدمات را دارند. نوروزی شهردار اصفهان گفت: بارها برای بازدید از فعالیت های بزرگ عمرانی در منطقه ۱۴ حضور پیدا کردیم و هر بار بیشتر برای حضور در این منطقه علاقه مند شدیم چرا که در این منطقه فعالیت های عمرانی گسترده ای در حال انجام است و مترو از منتهی علیه آن یعنی ایستگاه دارک، فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

و تا به حال شاهد بوده ایم که هر کوچه و پس کوچه ها محله حصه آسفالت شده و لبخند رضایت مندی بر لب های مردم ساکن در این محله جاری شده است. نوروزی ادامه داد : هر روز شاهد پیشرفت و توسعه در این منطقه هستیم به طوری که خیابانی که همین چندماه پیش کلنگ زنی شد امروز با حضور مردم افتتاح و در اختیار آنها قرار گرفت. نوروزی در ارتباط با کلنگ زنی ایستگاه آتش نشانی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد : از ابتدای سال جاری تاکنون پنج ایستگاه آتش نشانی کلنگ زنی شده است.

 

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان گفت : بسیار خرسندیم که مردم از نتیجه فعالیت های منتخبان خود در مدیریت شهری، خنده برلب دارند و گرد و غبار از آن ها فاصله گرفته و احساس نشاط و امید به زندگی دارند. نوروزی ادامه داد : مردم می خواهند خدمت رسانی در مناطق محروم بیشتر تداوم پیدا کند و از این رو است که رینگ حفاظتی شهر از منطقه ۱۴ می گذرد تا مردم زینبیه به راحتی به تمام نقاط شهر دسترسی پیدا کنند.

زینبیه مرکز گردشگری زیارتی در ایران می شود.

وی در ارتباط با حرم حضرت زینبیه ی اصفهان ادامه داد و گفت: زینبیه مرکز گردشگری زیارتی در ایران می شود.  طرح های خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم علی رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، امکاناتی فراهم شود که همچون امروز که شهرداری در جذب تأمین منابع مالی برای پروژه ها موفق عمل کرده، بازهم بتواند به تمام سختی ها غلبه کرده و با این افتتاح ها و برنامه ها خنده را بر لبان شهروندان شهر به ویژه در مناطق کمتربرخوردار ببیند. قدرت الله نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را داریم ، در ارتباط با سینماهای سیار ادامه داد : این جشنواره شادی را به کوچه پس کوچه های شهر برده و هرجا سینما نداشته ، سینمای سیار رفته و منطقه ۱۴ نیز از سینمای سیار بهره مند شده است. بزرگان و پدر و مادرها  کودکان خود را برای تماشای فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان همراهی کنند و آنها را از طریق ابزار سینما با هنر آشنا کنند.

در این مراسم افتتاح علیرضا نصراصفهانی ، رییس شورای اسلامی شهراصفهان سخنرانی و گفت : منطقه ۱۴ به کارگاه بزرگ عمرانی و ساخت امور فرهنگی، هنری و ورزشی تبدیل شده است.

 

علیرضا نصراصفهانی در ادامه گفت : قطعاً این اتفاق به عنوان یک سرمایه اجتماعی ارج نهاده می شود و شهروندان این منطقه استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند و همه باید به خدمت گذاری آن ها افتخار کنیم. باید تلاش کنیم آنچه امروز در دیگر نقاط شهر برای شهروندان فراهم شده در منطقه ۱۴ نیز روز به روز نمایان تر شود چرا که این حق مسلم مردم ما باید در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی تحقق پیدا کند. نصراصفهانی گفت : در دوره سوم شورای شهر، مردم منطقه ۱۴ طومار بزرگی به شورا مبنی بر تغییر نام زینبیه به منظور برخورداری از امکانات شهری ارائه کردند و بر این باور بودند که این نام بیانگر فقر، نیاز و محرومیت است و شاید با تغییر نام آن بتوان اتفاقات خوبی را در منطقه رقم زد؛ اما با مذاکراتی که با شهروندان انجام دادیم به جای تغییرنام خیابان تأکید کردیم که باید درصدد احقاق حقوق خود باشند که خوشبختانه از آن زمان تاکنون مدیریت شهری توجه خاصی به منطقه ۱۴ داشته و اتفاقات بزرگی در این منطقه رخ داده است. علیرضا نصر اصفهانی رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد : اکثر ساکنان این منطقه روزی از محل خودشان به اصفهان کوچ کردند، شهرنشین شدند و گام های خود را به سمت شهروندی برداشتند و امروز سکوت، نظم و انضباط شما همچنین دفاع از حق و حقوقتان را از نمادهای فرهنگ شهروندی می دانیم و معتقدیم در منطقه ۱۴ دیگر واژه «شهرنشینی» را استفاده نمی کنیم زیرا باید بکوشیم از واژه «شهروند» استفاده کنیم زیرا فرهنگ، آداب معاشرت و نحوه برخورد با مطالبات خودتان بیانگر آن است که اتفاقی بزرگ در منطقه ۱۴ افتاده است.

 

 

علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم کلنگ زنی گفت : با اقدامات عمرانی گسترده ای که در این منطقه در حال انجام است کلمه «محروم» از زینبیه حذف خواهد شد. علی شمسی ادامه داد : منطقه ۱۴ دیگر عقب نگه داشته نیست بلکه به منطقه ای عمرانی و کارگاهی تبدیل شده است. امروز مردم ساکن در این منطقه درک کرده اند که دیگر در منطقه ای محروم زندگی نمی کنند و قطعاً منطقه ۱۴ عقب نخواهد بود. در این مراسم کلنک زنی و بهره برداری با اجرای مراسم سرود و اجرای نمایش ، پایان یافت.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x