بین الملل چندر رسانه حقوق بشر سیاسی

فرانسه با انتشاربیانیه ای ، خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشکی ابراز تاسف و نگرانی کرد

وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای از خروج آمریکا از پیمان پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد میان این کشور و روسیه ابراز تاسف و نگرانی کرد.

فرانسه از خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشکی ابراز نگرانی کردبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای از خروج آمریکا از پیمان پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد میان این کشور و روسیه ابراز تاسف و نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است پایان این پیمان خطر ایجاد بی ثباتی در اروپا را افزایش می‌دهد، زیرا این پیمان عنصری اساسی در ساختار امنیت اروپا است که پایان پذیرفتنش نظام بین المللی کنترل تسلیحات را از بین می‌برد. پس از آنکه مسکو و واشنگتن پایان اجرای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را اعلام کردند ناتو روز جمعه اعلام کرد خواهان مسابقه تسلیحاتی جدید نیست.

وزارت امور خارجه فرانسه در بخش دیگری از این بیانیه افزود فرانسه بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر کنترل تسلیحات و خلع سلاح هسته‌ای واقعی مبتنی بر قانون، تاکید می‌کند و از روسیه و آمریکا می‌خواهد پیمان نیو استارت New Start درباره زرادخانه‌های هسته‌ای خود را فراتر از سال ۲۰۲۱ تمدید و درباره پیمانی جایگزین مذاکره کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x