ورزشی

آزمون هفتمین بازیکن تاریخ ساز فوتبال ایران می‌شود؟

مهاجم ایرانی تیم زنیت سن پترزبورگ در آستانه کسب اولین قهرمانی اش در لیگ روسیه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال روسیه با برتری ۳ بر ۲ زنیت سن پترزبورگ، صدرنشین این رقابت‌ها مقابل کراسنودار یکی دیگر از مدعیان قهرمانی به اتمام رسید.

شاگردان سرگئی سماک با پیروزی در این دیدار فینال گونه ۵۱ امتیازی شده و اختلاف امتیازی شان با کراسنودار که در رده سوم جدول قرار دارد ۹ امتیاز رساندند.

از طرفی تساوی لوکوموتیو مسکو تیم دوم جدول با زسکا مسکو رده چهارمی در دیگر دیدار حساس این هفته سبب شد زنیت با این تیم‌ها به ترتیب در فاصله شش هفته مانده به اتمام لیگ روسیه اختلاف ۸ و ۱۰ امتیازی ایجاد کند تا پس از چهارسال بیش از هر زمان دیگری به فتح ششمین عنوان قهرمانی اش در این رقابت‌ها نزدیک شود.

یاران سردار آزمون در شش بازی آتی خود در ورزشگاه کرستوفسکی از دینامو مسکو، کریلیا سووتوف، زسکا مسکو و ینیسی میزبانی می‌کنند و مقابل آخمت گروژنی و روستوف در خانه حریفان بازی می‌کنند.

سردار که از سال ۲۰۱۳ در فوتبال روسیه حضور دارد و تاکنون برای تیم‌های روبین کازان، روستوف و زنیت بازی کرده در صورت قهرمانی شیر‌های سن پترزبورگ نخستین بار در لیگ این کشور جام قهرمانی را بالای سر می‌برد تا به عنوان شماره هفت این تیم به هفتمین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود که در لیگ یک کشور اروپایی به قهرمانی می‌رسد.

در زیر با بازیکنان ایرانی که پیش از این تجربه قهرمانی در بالاترین سطح باشگاهی یک کشور اروپایی را به دست آورده اند آشنا می‌شوید.

 مهرداد میناوند

آزمون هفتمین بازیکن تاریخ ساز فوتبال ایران می‌شود؟

مدافع چپ اسبق تیم ملی فوتبال ایران که پس از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از پرسپولیس راهی اشتورم گراتس اتریش شد در همان نخستین فصل بازی برای این تیم به قهرمانی رسید. مهرداد در آن فصل بازیکن ثابت اشتورم بود و در بوندس لیگای فصل ۹۹-۱۹۹۸ توانست ۲۴ بار در ترکیب این تیم به میدان برود.

 علی دایی

آزمون هفتمین بازیکن تاریخ ساز فوتبال ایران می‌شود؟

آقای گل فوتبال ملی جهان فصل ۹۹-۱۹۹۸ عضو تیم بایرن مونیخ بود و در همان تیم توانست مهم‌ترین افتخار‌های باشگاهی اش یعنی قهرمانی بوندس لیگا، جام حذفی آلمان و البته نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

دایی در زمان قهرمانی با بایرن ۳۰ ساله بود و برای این تیم در لیگ آمار ۲۳ بازی و ۶ گل را ثبت کرد.

وحید هاشمیان

آزمون هفتمین بازیکن تاریخ ساز فوتبال ایران می‌شود؟

هلی کوپتر فوتبال ایران پس از درخشش در تیم بوخوم در فصل ۰۵-۲۰۰۴ به بایرن مونیخ پیوست و مانند علی دایی موفق شد با این تیم جام قهرمانی بوندس لیگا را به دست آورد.

وحید هاشمیان در آن زمان ۲۸ ساله بود، اما با وجود قهرمانی باواریایی‌ها به هیچ وجه نتوانست درخشش در تیم قبلی اش را تکرار کند و تنها ۹ بار در ترکیب تیم فلیکس ماگات در لیگ بازی کرد که گلی هم به ثمر نرساند.

 علی کریمی

آزمون هفتمین بازیکن تاریخ ساز فوتبال ایران می‌شود؟

جادوگر فوتبال آسیا به سومین بازیکن ایرانی تاریخ باشگاه بایرن مونیخ تبدیل شد که با این تیم جام قهرمانی بوندس لیگا را بالای سر برده و البته برخلاف دایی و هاشمیان طول دوران حضور علی کریمی در اف سی هالیوود بیشتر از یک سال دوام یافت.

او در سال ۲۰۰۵ و در ۲۶ سالگی اش به تیم بایرن مونیخ ملحق شد و تا پایان فصل ۰۷-۲۰۰۶ با آمار ۳۳ بازی و ۳ گل در این لیگ موفق شد ۲ بار قهرمان بوندس لیگا شود.

 کریم انصاری فرد

آزمون هفتمین بازیکن تاریخ ساز فوتبال ایران می‌شود؟

کاپیتان چهارم تیم ملی فوتبال ایران پس از یک سال و نیم حضور درخشان در ترکیب پانیونیوس ژانویه ۲۰۱۷ به المپیاکوس، پرافتخارترین باشگاه یونان پیوست و در همان نخستین نیم فصل حضورش در تیم تاکیس لمونیس (سرمربی سابق المپیاکوس) توانست با این تیم قهرمان سوپرلیگ یونان شود.

او در آن فصل در لیگ برای سفید و سرخ‌های آتن ۹ بازی انجام داد و یک بار گلزنی کرد. البته انصاری فرد در فصل بعدی این رقابت‌ها با وجود اینکه نمایش بهتری داشت و آمار ۲۵ بازی و ۱۷ گل را ثبت کرد در نهایت نتوانست با المپیاکوس به رده‌ای بهتر از سومی برسد.

 مسعود شجاعی

آزمون هفتمین بازیکن تاریخ ساز فوتبال ایران می‌شود؟

کاپیتان تیم ملی ایران هم آخرین فصل دوران لژیونر بودن خود را با کسب بهترین عنوان دوران بازیگری اش به اتمام رساند.

مسعود شجاعی پس از یک فصل و نیم بازی برای پانیونیوس و نمایشی خوب در ترکیب این تیم، در دور برگشت فصل ۱۸-۲۰۱۷ به آ. ا. ک آتن رفت تا با حضور در ۱۲ بازی زرد و مشکی پوشان آتن به یکی از عوامل تاثیرگذار شکستن طلسم ۲۴ ساله آ. ا. ک برای فتح جام قهرمانی سوپرلیگ یونان تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x