اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر کردستان کرمانشاه مرکزی

ایران دوست قابل اتکای کردها است

پایگاه خبری احوال نیوز ،  وزیر امور خارجه، تصریح کرد: کردستان عراق شریک نزدیک و قدیمی ایران بوده و در اربیل گفتگو‌های سازنده و مفیدی با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکراتیک و رئیس سابق اقلیم کردستان عراق، «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان و «مسرور بارزانی» مشاور (امنیتی) و جامعه تجاری داشتم.

//////به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری احوال نیوز ، ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه طی پیام‌هایی در صفحه شخصی خود گزارشی از سفر به کردستان عراق و دیدارهایش ارائه کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیام‌ها نوشت: کردستان عراق شریک نزدیک و قدیمی ایران بوده و در اربیل گفتگو‌های سازنده و مفیدی با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکراتیک و رئیس سابق اقلیم کردستان عراق، «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان و «مسرور بارزانی» مشاور (امنیتی) و جامعه تجاری داشتم.

وی تاکید کرد: ایران دوست قابل اتکای کردهاست.

ظریف به سفر خود به سلیمانیه نیز اشاره کرد و نوشت: در نشست تجاری مشترکی شرکت کرده و گفت‌وگو‌های گسترده و دوستانه‌ای با قباد طالبانی معاون نخست وزیر عراق داشتم.

وزیر امور خارجه ایران در پیامی دیگر به حضور بر سر مراز «جلال طالبانی» رئیس جمهور فقید عراق اشاره کرد و وی را نه تنها دوست شخصی و نزدیک بلکه دولتمردی قابل تحسین و میهن پرست توصیف کرد که نقشی حیاتی در پیشبرد تمامیت ارضی و روابط منطقه‌ای عراق ایفا کرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x