اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

خبری که قیمت نفت را دوباره بالا برد

پایگاه خبری احوال نیوز؛ انتشار اخباری مبنی بر آمادگی روسیه برای کاهش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خود، باعث شد قیمت‌های نفت سقوط امروز خود را جبران کنند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر؛ در شرایطی که اعضای اوپک در انتظارند روسیه را با خود در کاهش تولیدات همراه کنند، روز جمعه الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، پس از مذاکره با پوتین، در مورد اوپک، دوباره به وین بازگشت و اعلام کرد کشورش به دنبال رسیدن به توافقی با اوپک برای کاهش تولیدات است.

یک منبع آگاه از وزارت انرژی روسیه خبر داد که مسکو آماده است کاهش تولیدی حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز داشته باشد، این درحالیست که قبلا اعلام شده بود روسیه بیش از ۱۵۰ بشکه در روز تولید خود را کاهش نخواهد داد.

نمایندگان اوپک درحال فشار آوردن به روسیه برای کاهش تولید ۲۵۰ هزار بشکه در روز هستند.

انتشار این اخبار باعث شد قیمت‌های نفت سقوط امروز خود را جبران کنند و نفت برنت توانست تا ساعت ۱۵:۱۵ به وقت تهران با ۳۳ سنت یا ۰.۵۵ درصد افزایش، به هر بشکه ۶۰.۳۹ دلار برسد.

مذاکرات امروز اوپک درحالی ادامه دار شده است که خبرهایی از دو منبع آگاه حاکی از این است که اصرار ایران برای دریافت معافیت از این کاهش تولید باعث شده است مذاکرات طولانی‌تر شود و کشورها هنوز منتظر موافقت عربستان سعودی با این امر هستند.

وزیر انرژی عربستان سعودی، خالد الفالح گفت که مطمئن نیست بتوانند به توافقی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x